بلاتکلیفی در تیم ملی هندبال / خواب زمستانی هندبالی‌ها در بهار مسابقات

رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا کمتر از ۳ ماه دیگر آغاز می‌شود و وضعیت تیم ملی همچنان نامشخص است.

بلاتکلیفی در تیم ملی هندبال / خواب زمستانی هندبالی ها در بهار مسابقاتبه گزارش خبرنگار توپ‌ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هندبال ایران این روز‌ها وضعیت خوبی ندارد و این را می‌توان به سادگی با نگاهی گذرا به وضعیت فدراسیون مشاهده کرد. بسیاری انتظار داشتند تا با روی کار آمدن علیرضا رحیمی وضعیت بد هندبال تغییر کند و پس از مدت‌ها آرامش به این رشته بازگردد، اما ظاهرا این داستان قصد تمام شدن ندارد.

بدهی‌های هندبالی‌ها و مشکلاتی مانند خطر تعلیق مسائلی بود که از ابتدای روی کار آمدن رحیمی این ورزش را تهدید می‌کرد. با این حال فدراسیونی‌ها تمام وقت خود را بر روی این موضوع گذاشتند و پس از چند ماه توانستند شرایط را کمی آرام و بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کنند.

پرداخت بدهی داوران و  بدهی‌های آسیایی از جمله کار‌هایی بود که فدراسیون در این مدت انجام داد، اما این مسائل خیلی هم بی حاشیه نبود. زیرا این بدهی‌ها زمینه سازی استعفای علیرضا رحیمی شد. استعفایی که در نهایت با موافقت وزارتی‌ها رو به رو نشد تا او در کار خود باقی بماند. البته در این میان برخی معتقد بودند که این استعفا مصلحتی و تنها هدف آن جلب توجه وزارتی‌ها بوده است.

وزارتی ها، اما در ادامه بنا به گفته هندبالی‌ها کمک چندانی به این فدراسیون نداشته اند و همچنان برخی مشکلات مالی ادامه دارد.

مسئولان فعلی فدراسیون هندبال از ابتدا صحبت‌هایی از تغییر وضعیت ملی پوشان را مطرح می‌کردند و می‌گفتند که قصد دارند چهره واقعی هندبال ایران را با یک برنامه ریزی مناسب به رخ همه حریفان بکشند. اما گذر زمان نشان داد که وضعیت انگار تفاوت چندانی با گذشته ندارد.

با روی کار آمدن علیرضا رحیمی تیم ملی هندبال مردان ایران پس از مدت‌ها آغاز به کار کرد و علیرضا حبیبی وظیفه تمرین دادن به ملی پوشان را به عهده گرفت. در این میان فدراسیونی‌ها از برنامه ریزی مناسب برای لیگ برتر و تیم ملی خبر می‌دادند. اما با گذشت زمان بسیاری از مسائل تغییر کرد.  

لیگ برتر هندبال در بخش آقایان و بانوان با تاخیر آغاز ، تعداد تیم‌ها کم شد و از همه مهم‌تر برنامه‌های تیم ملی اجرایی نشد. ابتدا قرار بود تیم ملی پیش از مسابقات قهرمانی آسیا در ۲  - ۳ تورنومنت بین المللی شرکت کند و چند اردو با حضور لژیونر‌ها برگزار کند، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است و تنها برنامه‌ای که اجرایی شده است  اعزام تیم ملی به چلنج کاپ کره جنوبی بوده است که نتیجه آن هم خیلی جالب نبود و تنها دو شکست برای تیم ملی هندبال ایران مقابل تونس و کره جنوبی را به همراه داشت.

براساس برنامه ریزی که از قبل طراحی شده بود قرار بود که با پایان  هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر هندبال اردوی تیم ملی آغاز شود  و تیم ملی هندبال ایران برای حضور در مسابقات هندبال تونس عازم این کشور شود تا به آمادگی لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که از ۲۸ دی به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شد برسد، اما این اردو هم لغو شد تا شرایط آشفته تر از گذشته شود.

مسئله اصلی، اما در این میان وضعیت سرمربی تیم ملی است. چند پیش خبر‌هایی از انتخاب یک مربی خارجی برای هدایت تیم ملی شنیده شد خبری که مسئولان فدراسیون در مورد آن پاسخ مناسبی ندادند تا تکلیف مشخص شود؛ که اصلا هندبالی‌ها قصد همکاری با یک مربی خارجی را دارند یا خیر؟ در ادامه هم همین روند ادامه داشت و بازهم مشخص نشد که این سرمربی خارجی کیست و اصلا چه برنامه‌هایی دارد.

در ادامه رئیس فدراسیون اعلام داشت که پس از حضور تیم ملی در چلنج کاپ تونس با هدایت علیرضا حبیبی در خصوص سرمربی خارجی تصمیم گیری نهایی صورت می‌گیرد. اما پس از آن گفته شد که اصلا تیم ملی در چلنج کاپ تونس شرکت نخواهد کرد و اردوی تیم ملی هم تا زمان انتخاب سرمربی برگزار نشد.

همگی این اتفاق‌ها در حالی رخ داده است که تیم ملی باید تا ۳ ماه آینده در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میدان برود. تیم ملی هندبال ایران با در اختیار داشتن لژیونر‌های مختلف در تیم‌های مطرح اروپایی تنها به یک برنامه ریزی مناسب برای موفقیت در این مسابقات احتیاج دارد. اما ظاهرا فدراسیونی‌ها در خواب زمستانی هستند و نمی‌خواهند تکلیف را مشخص کنند. همگی می‌دانند که اگر بهترین سرمربی خارجی هم در این میان هدایت تیم ملی انتخاب شود نمی‌توان از او انتظار موفقیت داشت. زیرا لژیونر‌های هندبال نمی‌توانند در تمام اردو‌ها شرکت کنند و قطعا در ۳ ماه هم نمی‌توان از سرمربی تیم ملی انتظار معجزه داشت.

مسئولان هندبال، اما همچنان در مورد این سرمربی که در نظر دارند پاسخگو نیستند و برگزاری اردوی تیم ملی را به بعد از انتخاب سرمربی موکول کرده اند. هم اکنون شرایط خوبی در هندبال وجود ندارد. بدهی‌ها زیاد این رشته، نبود برنامه‌های مشخص و ظاهرا کمک نکردن وزراتی‌ها برای بدهی‌های انباشته این رشته شرایط سختی را به وجود آورده است. به هر صورت برای همه مشخص است که هندبالی‌ها با شرایط فعلی شانس چندانی برای موفقیت ندارند.

انتهای پیام /

وضعیت نا مناسب هندبالی‌ها در آستانه مسابقات آسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار