۱۸۸ روستای خراسان شمالی از آب شرب برخوردار نیستند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت : هم‌اکنون ۱۸۸ روستای استان با جمعیت ۳۸ هزار و ۸۷۹ نفر هنوز از آب شرب برخوردار نیستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حمید روشن‌روان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان شمالی با بیان این که امسال در هفته دولت با بهره‌برداری از ۱۰ پروژه آب‌رسانی شاخص بهره‌مندی از آب شرب در خراسان شمالی به ۷۴ ممیز ۱9درصد افزایش‌ یافت،گفت : در شش ماهه امسال آب‌رسانی به ۵۷ روستا انجام‌شده که بیش از ۲۵ هزار نفر از جمعیت این روستاها از آب‌رسانی سیار بهره‌مند شدند.

وی افزود : در سال جاری  ۶۹ روستای استان خراسان شمالی با بیش از ۳۱ هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت مواجه با بحران کم‌آبی و بی‌آبی بود که آب‌رسانی سیار برای این روستاها انجام شد.

روشن‌روان با اشاره به این که در حال حاضر با شروع فصل زمستان از تعداد روستاهای تحت پوشش آب‌رسانی سیار کاسته شده ، تصریح کرد : افزایش سطح رفاه ، بهداشت و خدمات عمومی ، رونق تولید و افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت از اهداف اجرای پروژه‌های آب‌رسانی به روستاها در استان است .

وی گفت : در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۴۱ روستا دارای سکنه و ۶۶۸ روستا با جمعیت ۳۳۸ هزار و ۶۵۴ نفر تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان افزود : کاهش بارندگی‌ها، افت آب‌های زیرزمینی و افزایش میزان مصرف آب آشامیدنی در فصل تابستان سبب شد تا در تأمین آب مورد نیاز روستاییان‌ با مشکل روبه‌رو شویم.

روشن‌روان در ادامه تصریح کرد : مصرف آب تولیدی برای شرکت آب و فاضلاب به‌منظور مصارف غیر آشامیدنی ، انشعابات غیرمجاز از دیگر دغدغه‌های تأمین آب آشامیدنی در مناطق روستایی است که از روستاییان انتظار می‌رود از استفاده آب تولیدی برای مصارف غیر آشامیدنی اجتناب کنند.

انتهای پیام/آ

آبرسانی سیار به 69روستای استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.