هدیه ۲۵ میلیارد ریالی یزدی‌ها برای پذیرایی زائران اربعین حسینی/حضور جوانان در پیاده روی اربعین نماد اقتدار ووحدت شیعیان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات یزد گفت: مردم استان یزد تاکنون ۲۵ میلیارد ریال شامل کمک‌های نقدی و جنسی برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در عراق هدیه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا جعفری خرمی رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان یزد گفت: تاکنون ۷۶ کامیون و تریلی اقلام مورد نیاز زائران شامل مواد غذایی، وسایل پخت و پز، حمام سیار، پتو و موکت را برای موکب‌ها در عراق حمل کردند.

وی یادآور شد: بخشی از اقلام ارسالی شامل ۵۰ تن برنج، ۲۵ تن گوشت قرمز و سفید، ۱۰ هزار تخته پتو و ۱۰ هزار مترمربع موکت است.

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: هنوز نیاز به کمک‌های مردمی است، یزدی‌ها می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای پذیرایی از زائران به حساب ۰۱۰۴۰۴۷۰۷۰۰۰۷ بانک ملی شعبه بازار یزد واریز کنند.

وی با بیان اینکه پذیرایی و اسکان زئران از دهم ماه صفر تا ۲۵ ماه صفر (۹ تا ۲۴ آبان) با همکاری دولت و مردم عراق در عتبات عالیات عراق انجام می‌شود، بیان کرد: روزانه ۱۵ هزار زائر در کربلا معلی، پنج هزار در کاظمین و نجف اسکان و تغذیه می‌شوند.

جعفری خرمی افزود: هزار و ۱۰۰ خادم بازاری، کارگری، کارمندی و پزشک از طرف ستاد سازماندهی شدند و در اسکان و تغذیه زائران همکاری می‌کنند.

رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر شامل خادمین «جای پای یار» نظافت مسیر نجف تا کربلا را عهدارند.

جعفر خرمی  با بیان اینکه هر سال فرهنگ پیاده روی اربعین در بین جوانان پر رنگ‌تر می‌شود، ادامه داد: این گردهمایی نماد اقتدار و وحدت شیعیان است.

به پیش بینی مسئولان دفتر حج و زیارت امسال حدود ۳۰ هزار نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از این استان ثبت نام کنند که این تعداد نسبت به سال قبل حدود سه هزار نفر بیشتر است.

گفتنی است؛ استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستا‌ها و آبادی‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ ا

هدیه ویژه یزدی ها برای پذیرایی زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار