رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛

پیش بینی برداشت بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از برداشت بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم‌زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی قطب گندم در کشور است، گفت: در سال گذشته ۳۶۲ هزار هکتار گندم شامل ۸۴ هزار هکتار گندم آبی و ۲۶۸ هزار هکتار گندم دیم در اراضی زراعی استان کشت شد.
وی گفت: امسال پیش بینی می شود در آذربایجان غربی  ۶۰۰ هزار تن گندم تولید شود،که امید است با بارش‌های مناسب این میزان تولید محقق شود.
کریم زاده تصریح کرد: متاسفانه در سال زراعی گذشته شاهد بارندگی‌های پراکنده و ضعیف در آذربایجان‌غربی بودیم و در نتیجه تولید گندم متناسب با پیش‌بینی نبود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: این عامل سبب شد که ۱۲۰ هزار هکتار اراضی دیم رها شد و برداشتی از آن صورت نگرفت و بنابراین تولید گندم در آذربایجان غربی ۳۰ درصد کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه مجموع تولیدات گندم استان در زمینه گندم در سال گذشته ۵۳۰ هزار تن بوده است، بیان کرد: از این میزان ۳۷۵ تن گندم خریداری و از سوی دیگر ۱۵ هزار تن نیز به صورت بذر، خریداری شده است.
کریم‌زاده گفت: از این میزان نیز ۳۹۰ هزار تن گندم تا کنون در سال زراعی جدید خریداری و ذخیره‌سازی شده است.
وی بهای گندم خریداری شده را ۴۹۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این رابطه تاکنون ۲۴۷ میلیارد تومان بدهی گندمکاران پرداخت شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به کیفیت گندم تولیدی آذربایجان غربی گفت: آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که گندم تولیدی آبی و دیم استان از بهترین نوع بوده و کیفیت آن بسیار مطلوب است.
 
انتهای پیام/م
 

گندم تولیدی آذربایجان غربی کیفیت مطلوبی  دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.