ولایتی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان بوشهر:

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بالایی دارد/مردم ایران به دنبال علم طلبی

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بالایی دارد و ممکن است گاهی استفاده خوبی از این ظرفیت عظیم نشده باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بالایی دارد/مردم ایران به دنبال علم طلبیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه، صبح امروز با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

ولایتی در این دیدار با بیان اینکه برای ما توفیقی است که در این استان و گوهر ارزشمند ساحلی ایران حضور داریم، گفت: انشاءالله در این دوره و با حضور همکاران، بزرگان، صاحبنظران و مدیران خوبی نظیر دکتر رهبر، هر سه رکن دانشگاه آزاد اسلامی که شامل دانشگاهی بودن آن، آزاد بودنش به لحاظ اینکه محدودیتی برای توسعه و ارتقا ندارد و اسلامیت محقق شود.

 ولایتی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت بسیار بالایی دارد و یکی از دستاوردهای انقلاب است که در دنیا نظیر ندارد، گفت: ممکن است در برخی موارد به دلیل رخوت یا بی‌توجهی، استفاده خوبی از این ظرفیت عظیم نشده باشد اما نکته مهم، ویژگی اسلام در علم‌جویی و علم‌خواهی و خصوصیت مردم ایران در علم‌طلبی است.

وی افزود: 50درصد سهم تمدن و فرهنگ اسلامی مدیون ایرانی‌هاست و این واقعیت تاریخ است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ویژگی مردم ایران در علم‌طلبی و علم‌خواهی، یکی از سرمایه های کشور است، گفت: ما به لحاظ تعداد دانشجویان، مقام چهارم دنیا را در اختیار داریم و این یعنی هرکسی در هر درجه و با هر برخورداری اقتصادی در کشور به دنبال تحصیل علم و ارتقای علمی است که این موضوع یکی از مهمترین ظرفیت های کشور است.

وی اضافه کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی دارای عزمی راسخ باشد، بالاترین امکان برای رشد و ترقی را در اختیار دارد. البته باید مدیریت مومن به کار و ساعی در دانشگاه وجود داشته باشد. خوشبختانه یکی از اموری که در این دوره انجام شد، این بود که افرادی که توانمند هستند و می‌خواهند توان خود را در اختیار ارتقای علم بگذارند، در رأس کار قرار گیرند.


حضور در خدمت بزرگان منطقه ، ایجاد انس و الفت خواهد کرد

 ولایتی در ادامه با بیان اینکه در هرکدام از استان های کشور که تکریم و معارفه باشد، با وجود کمبود زمان و مشکلات دیگر، سعی می‌کنیم در آن مراسم حضور داشته باشیم، گفت: این حضور در واحدهای مختلف سراسر کشور، باعث شناسایی متقابل، حضور در خدمت بزرگان منطقه و ایجاد انس و الفت خواهد کرد و این انس و دوستی، زمینه اصل همکاری صمیمانه را برقرار می‌کند که خارج از قید و بندهای اداری است.

دانشگاه آزاد اسلامی از قید و بندهای بروکراتیک آزاد است

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت خوبی برای پیشرفت دارد.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور باید به اقتضای جغرافیا و محیط منطقه، ایجاد و توسعه رشته ها صورت گیرد، گفت: این استان با دارا بودن خارک و عسلویه، منابع استخراج نفت و گاز است، همچنین دریا به عنوان مرکز نعمت های لایتناهی، بنابراین اگر دانشگاه آزاد اسلامی به ایجاد و توسعه رشته هایی مرتبط با ویژگی های جغرافیایی و نیازمندی های منطقه ای بپردازد، موفق‌تر خواهد بود. جهت‌گیری مدارس سما نیز باید مرتبط با رشته های متناسب با نیازمندی های منطقه باشد. در این صورت دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به محور پیشرفت و توسعه اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود.

انتهای پیام/ب

 صحبت های ولایتی در دیدار با نماینده ولی فقیه بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
من دکترا قبول شدم به دلیل هزینه شهریه خیلی بالاست از دکتری انصراف دادم