اکثریت مردم حداقل یکبار به کمردرد مبتلا شده اند

کمردرد عارضه ای است که اکثریت مردم حداقل یکبار به آن مبتلا شده اند و در مواردی موجب از کار آفتادگی و تحمیل هزینه های فراوان به خانواده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، کمردرد چیست و چگونه می توان از آن اجتناب کرد؟ به طور کلی کمردرد بیماری خاص انسان است که انسان همواره به دلیل راه رفتن روی دو پا در معرض آسیب قرار می گیرد. دلیل ابتلا انسان به کمردرد شکل خاص ستون فقرات در ناحیه کمر است که باید در حالت متعادل روی لگن و پاها قرار بگیرد و تکیه گاهی محکم را برای حرکات اندام فوقانی، تنه و سر فراهم آورد.

برای انجام این وظیفه ضروری و حیاتی، ستون فقرات کمری نیازمند به عضلات کارآمد و قوی است که حرکات آن را کنترل کنند و استواری و پایداری آن را در هنگام حرکات مختلف تضمین کنند. حال چنانچه ساختارهای عضلانی که در اطراف ستون فقرات کمری هستند، نتوانند وظیفه کنترل حرکات و ایجاد ثبات آن را تامین کنند، ستون فقرات کمری در معرض آسیب قرار گرفته و آن وقت است که درد ناحیه کمر عارض می شود.

اکثریت مردم حداقل یکبار به کمردرد مبتلا شده اند

علل ضعف عضلات ستون فقرات

امروزه به دلیل زندگی ماشینی و نوع فعالیت هایی که انجام می دهیم، بدن ما از تحرک مناسبی برخوردار نیست و از طرف دیگر وضعیت های عادتی بد و نامناسب نظیر نشستن طولانی مدت پشت میز کار و یا کامپیوتر، استفاده از اتومبیل حتی برای مسیرهای بسیار کوتاه بجای پیاده روی و نداشتن برنامه ورزشی منظم در زندگی روزمره، منجر می شود که عضلات بدن به تدریج تحلیل رفته و ضعف عضلانی ایجاد شود.

اکثریت مردم حداقل یکبار به کمردرد مبتلا شده اند

موثرترین راه ها‌ی درمان کمردرد و پیشگیری از آن

امیر هوشنگ بختیاری متخصص فیزیوتراپی یکی از پزشکان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،گفت: کمر درد ممکن است در همه افراد جامعه با گروه های سنی مختلف شیوع یابد.


به نظر وی پیشگیری بهترین راه مقابله با مشکلات این عارضه است و تاکید کرد: در مواردی که ما قادر نیستیم الگوی فعالیتهای کاری نظیر نشستن طولانی مدت پشت میز کار را تغییر دهیم، می توانیم با تغییر در برنامه های روزمره این مشکلات را جبران کنیم.

اکثریت مردم حداقل یکبار به کمردرد مبتلا شده اند

امیر هوشنگ بختیاری با اشاره به اینکه تضمین سلامت عضلات ستون فقرات اهمیت زیادی دارد تصریح کرد: استفاده از برنامه های ورزشی منظم نظیر پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری می تواند تحرک را به زندگی و عضلات بدن بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه بروز ضعف عضلانی در ناحیه کمر می تواند ما را در معرض کمردردهای شدید قرار دهد افزود: انجام منظم فعالیت های ورزشی حتی به صورت سبک و سه با در هفته موجب فعالیت کل عضلات بدن شده و سلامت عمومی بدن را تضمین می کند.

اکثریت مردم حداقل یکبار به کمردرد مبتلا شده اند

 امیر هوشنگ بختیاری متخصص فیزیوتراپی تاکید کرد: با تقویت عضلات ستون فقرات کمری، ثبات و پایداری این منطقه برقرار شده و در هنگام وارد شدن حرکات و نیروهای شدید غیر منتظره مانع از بروز آسیب به ناحیه فقرات کمری شده و به تبع آن کمردرد کمتر به سرغ شما می آید.

می توان نتیجه گرفت که علت درد کمر چیزی نیست جز ضعف عضلات این ناحیه که قادر به کنترل حرکات ستون فقرات کمر در بعضی از وضعیت های نامناسب نبوده و در نتیجه آسیب این منطقه و متعاقب آن درد را به دنبال دارد.

اکثریت مردم حداقل یکبار به کمردرد مبتلا شده اند

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.