شعب رسیدگی به تخلفات پولشویی باید در کهگیلویه و بویراحمد فعال شود

مشاور قائم مقام وزیر صنعت و معدن در امور تجارت با بیان اینکه شعب رسیدگی به تخلفات پولشویی باید در کهگیلویه و بویراحمد فعال شود گفت: این یک ضعف است که در سطح کشور این شعبات رسیدگی به تخلفات وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جمشید گل پور در کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم که در راستای تشریح قانون ، آئین نامه و دستورالعمل های اجرایی مبارزه در این بخش با حضور بازاریان و مسوولین اصناف و فعالین اقتصادی در سالن جلسات اتاق اصناف و بازرگانی یاسوج درحال برگزاریست افزود: در سال 86 قانون مبارزه با پول شویی مصوب و به اتاق های اصناف استان های ابلاغ شد.
مشاور معاون اموراقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت،معدن وتجارت درمبارزه با پولشویی گفت: پول‌های کثیف ناشی از اعمال خلاف و تبدیل به پول تمیز و وارد شدن آن به چرخه اقتصادی کشور را پولشویی می‌گویند.

وی ادامه داد: پولشویی به درآمدهای خلافی اطلاق می‌شود که مسیر قانونی را در اقتصاد پیدا کرده و باید با این پدیده با جدیت مبارزه شود.

گل پور در خصوص سوال یکی از مخاطبین حاضر در جلسه مبنی بر اینکه آیا دیرکرد های وام های بانکی شامل موضوع پولشویی می باشد افزود:بستگی به نظر مراجع و حاکمان دولت دارد و به طور کل هرگونه تخلفی که جنبه قانونی دارد می تواند منشا پولشویی باشد.
وی بیان کرد: در جلسه ”اف آی تی اف“ اروپایی ها فقط درآمد ناشی از تجارت مواد مخدر را پولشویی می دانند در صورتی که در ایران اینگونه نیست و ما را به عنوان عضو اصلی در اف آی تی اف نمی دانند و به صورتی در تعلیق هستیم.

وی در ادامه به متفاوت بودن منشا پولشویی در ایران و جوامع بین الملل اشاره کرد و افزود: قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی، قاچاق کالا رو ارز ، قاچاق سوخت ، قاچاق اسلحه و سوخت، کلاهبرداری، رشوه، فساد، جعل و تقلب ، سرقت ، آدم ربایی و گروگانگیری و اختلاس در ایران به عنوان منشا پولشویی شناخته می شوند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این همایش با بیان اینکه استان ما میزبان برگزاری همایش مبارزه با پولشویی با حضور مشاور عالی وزیر صنعت است، عنوان کرد: این همایش با هدف آشنایی اصناف بازاریان در خصوص پولشویی و مراحل جلوگیری از این جریان برگزار شده است.

سالارحسین پور افزود: مدعوین این همایش کارکنان دستگاه های دولتی اصناف بازاریان و صاحبان صنایع و کارگاه های تولیدی در استان هستند.

معاون بازرگانی استان با بیان تعریفی از پولشویی افزود: هرشکل عمل غیر قانونی که درامد حاصل از آن به صورت قانونی در سطح جامعه رواج پیدا کند را پولشویی می گویند.

وی در پایان افزود امید است با برگزاری این همایش، عوامل تاثیر گزار در پولشویی و عوارض‌پولشویی در جامعه و را های جلوگیری مشخص شده و مدعوین و اصناف و بازاریان با این معضل آشنا شوند.
انتهای پیام/غ

برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی در یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.