مدیر انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران مطرح کرد؛

ضرورت بومی سازی تجهیزات تجدید‌پذیر و توسعه فناوری‌ها در کشور

موسوی گفت: جذب سرمایه‌های خارجی، نشان دادن نقش انرژی تجدید پذیر در گاز‌های آلاینده و بومی سازی تجهیزات تجدید‌پذیر و توسعه فناوری، نوآوری و اشتغال زایی از جمله اهداف این کنفرانس هستند.

ضرورت بومی سازی تجهیزات تجدید‌پذیر و توسعه فناوری‌ها در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مسلم موسوی مدیر انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران در جلسه‌ شورای سیاست گذاری دومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه این کنفرانس سه هدف اصلی را دنبال می کند، اظهار کرد: جذب سرمایه‌های خارجی، نشان دادن نقش انرژی تجدید پذیر در گازهای آلاینده و بومی سازی تجهیزات تجدید‌پذیر و توسعه‌ فناوری،‌ نوآوری و اشتغال زایی از جمله اهداف این کنفرانس هستند.

مدیر انجمن انرژی های تجدید پذیر در خصوص نهاد های فعال در این کنفرانس گفت: وزارت نیرو،‌ وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان محیط زیست، شهرداری و بدنه‌های مختلف فعال کشور هر‌کدام به نحوی برای تکمیل نظرات کارشناسی در این کنفرانس حضور دارند.

 حضور 50 مهمان خارجی در کنفرانس انرژی‌های تجدید پذیر

وی با اشاره به اینکه  این کنفرانس از هشتم لغایت یازدهم آبان ماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود، اظهار کرد: موسسات بین‌المللی که در خصوص مزارع خورشیدی و کارگاه های خورشیدی فعال هستند و همچنین نهاد‌هایی که در این رابطه تحقیق می کنند در روز اول کنفرانس حضور خواهند داشت. همچنین در روز دوم این کنفرانس که روز مهم و اساسی است مشکلات عمومی حوزه‌های تجدید پذیر بادی ،‌ خورشیدی و زیست توده بررسی خواهند شد. همچنین در این کنفرانس چندین ‌پنل تخصصی نیز برگزار می شود.

موسوی تصریح کرد: ‌معضل اصلی انرژی های تجدید‌پذیر تامین کننده‌ مالی و سرمایه‌گذار است که در این کنفرانس قرار است در چندین ‌پنل تخصصی چالش‌های اخذ مجوز برای نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر بررسی شوند.

مدیر انجمن انرژی های تجدید پذیر با اشاره به اینکه پنل‌های متفاوتی در خصوص موضوعات انرژی بادی ،‌خورشیدی و زیست توده وجود دارد، خاطر نشان کرد: 40 سخنران به همراه 50 مهمان خارجی و 350 مهمان داخلی به همراه 2 کارگاه بین‌المللی و 40 غرفه در این کنفرانس حضور به هم رسانده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار