رئیس هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدید‌پذیر از علاقه مندی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی‌ در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر در کشور خبر داد.

علاقه مندی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی‌ در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیربه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا‌ امیرنیا‌ رئیس هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدید‌پذیر‌ در جلسه‌ شورای سیاستگذاری‌ دومین‌ کنفرانس بین‌المللی‌ انرژی‌های تجدیدپذیر‌ که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه در ایران توجهی به‌ انرژی‌های تجدیدپذیر‌ نمی‌شود، گفت: در کشور ما با وجود‌ مقدار زیادی‌ انرژی‌های‌ تجدید‌پذیر از جمله انرژی‌ خورشیدی و بادی‌ اما به این موضوع توجه جدی نمی‌شود اما در کشورهای اروپایی‌ با وجود‌ اینکه انرژی بسیار کمتری‌ نسبت به ایران دارند‌، به خوبی از آنها‌ استفاده می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدید‌پذیر، با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت‌ 40 مگاباتی‌ انرژی بادی‌ وجود دارد ، اظهار کرد: ما از استفاده از انرژی‌ بادی‌ غافل بوده‌ایم و با وجود ظرفیت‌ بالا‌ نتوانستیم‌ آن طوری که باید و شاید  عمل کنیم‌، باید با به کارگیری‌ انرژی‌ خورشیدی‌ سوخت های فسیلی را کاهش دهیم‌.

اشتغال جزو سیاست‌های بزرگ نظام است

امیرنیا‌ در خصوص اشتغالزایی‌ در حوزه‌ انرژی‌های تجدید‌پذیر، گفت: اشتغال جزو سیاست‌های بزرگ نظام است و باید کاری کنیم که تمام جوانان به کار مشغول شوند‌، اشتغالزایی‌ در حوزه‌ انرژی‌های تجدیدپذیر‌ سبب می‌شود که به سمت‌ اقتصاد‌ مقاومتی برویم و نیروگاه‌های بزرگ زنجیره‌سازی شوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن انرژی‌های تجدید‌پذیر با اشاره به اینکه وزارت علوم با تدبیر موجی از علاقه مندی‌ را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی‌ در کشور به وجود آورده‌ است، یادآور شد: باید سیاست‌های مناسبی را به کار گیریم‌ تا بتوانیم‌ سرمایه‌گذاری‌ها را انجام دهیم.

وی یادآور شد: این کنفرانس‌ با همت و حمایت‌ معاونت علمی و فناوری‌ رئیس‌ جمهور، وزارت نیرو و سازمان سرمایه‌گذاری‌ و تمام دستگاه‌های ذی ربط‌ اگر بتوانند اکوسیستم‌ مناسبی را تشکیل دهد، می‌تواند کشور را به اقتصادی  پویا مجهز کند‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.