کره شمالی اعلام کرد به زودی ماهواره‌های بیشتری را با هدف توسعه اقتصادی به فضا ارسال خواهد کرد.

برنامه کره شمالی برای پرتاب ماهواره‌های بیشتر به فضابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سایت اسپانیایی ای‌اف‌ای؛ منابع رسمی کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کردند این کشور برنامه پرتاب ماهواره‌های بیشتری را به فضا در دستور کار دارد و به عنوان یک کشور مستقل حق خود می‌داند تا برنامه فضایی پیونگ یانگ را توسعه دهد.

بیانیه رسمی کره شمالی از سوی روزنامه دولتی «رودونگ سینمون» منتشر شده و در آن آمده است: این یک روند جهانی است که کشور‌ها برای توسعه اقتصادی خود در تلاش برای توسعه برنامه‌های فضایی باشند. به موجب برنامه ۵ ساله توسعه صنعت هوا- فضای کره شمالی، در آینده ماهواره‌های بیشتری به فضا پرتاب می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: برخی کشور‌ها در صدور قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و وضع شدیدترین تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ ایفای نقش کردند. آن‌ها برای مختل کردن برنامه فضایی کشور مستقل کره شمالی برنامه ریزی می‌کنند، که یک اقدام غیرقابل پذیرش است.

آمریکا و سازمان ملل همواره تاکید داشتند توسعه برنامه فضایی کره شمالی در حقیقت پوششی برای آزمایش موشک‌های بالستیک این کشور است. گفته می‌شود موشک‌های بالستیک و ماهواره‌های فضایی دارای بدنه، موتور و فناوری مشابهی هستند و احتمالا این کار با هدف توسعه برنامه موشکی پیونگ یانگ انجام می‌شود.

«کیم این ریونگ»، معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل، اعلام کرد این کشور قصد دارد تحت برنامه‌ای از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ و برای بهبود سطح کیفی زندگی مردم، ماهواره‌های بیشتری را آماده ارسال به فضا کند.

به گفته این مقام کره‌ای هیچکدام از قطعنامه‌های سازمان ملل، پیونگ یانگ را از دسترسی به ماهواره‌های فضایی منع نمی‌کند، زیرا اساسا این ماهواره‌ها هیچ تهدیدی برای صلح بین الملل محسوب نمی‌شوند.

به گفته این مقام بلند پایه، حتی در قطعنامه‌های شورای امنیت قید نشده است که کره شمالی حق ندارد از فناوری موشک‌های بالستیک در ساخت ماهواره‌های خود بهره ببرد.

نخستین ماهواره فضایی کره شمالی اوت ۱۹۹۸ به فضا پرتاب شد. در فوریه ۲۰۱۶ نیز جدیدترین نسل ماهواره‌های کره شمالی با موفقیت در مدار قرار گرفت.

کره شمالی از زمانی که ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و تنش زیادی در محافل بین المللی به راه انداخت، هیچ آزمایش موشکی جدیدی انجام نداده است.

 
انتهای پیام/
 

کره شمالی قصد دارد ماهواره‌های بیشتری به فضا پرتاب کند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار