ادعای دبیرکل ناتو: کره شمالی تهدیدی جهانی است

«ینس استولتنبرگ» ضمن بین‌المللی خواندن «تهدید کره شمالی» از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار؛ «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، که در توکیو به سر می برد مدعی شد کره شمالی یک تهدید جهانی به حساب می آید.

«استولتنبرگ» به توکیو سفر کرده تا با «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، «ایتسونوری اونودرا»، وزیر دفاع، و دیگر مقامات عالی رتبه این کشور تا ساعاتی دیگر دیدار و گفتگو کند.

وی در جمع گروهی از کارشناسان امنیتی و دفاعی در توکیو اظهار کرد: ما هم به اندازه شما درباره «اقدامات تحریک آمیز» و «رفتار بی پروایانه پیونگ یانگ» نگران هستیم. ادامه این وضع واقعا خطرناک است، این موضوع یک تهدید مستقیم برای کشورهای منطقه از جمله ژاپن و حتی برای کل جهان است. ناتو با قدرت از تلاش های سیاسی، دیپلماتیک و فشارهای اقتصادی علیه کره شمالی حمایت می کند و از تشدید تحریم ها که ماه سپتامبر از سوی شورای امنیت سازمان ملل تعیین شدند نیز استقبال می کنیم. اما نکته مهم اینجاست که مطمئن شویم تحریم ها به طور کامل و همه جانبه علیه پیونگ یانگ اجرا می شوند.

سفر «استولتنبرگ» به ژاپن پس از آن برنامه ریزی شد که شینزو آبه در ماه ژوئیه به بروکسل سفر کرده و با او بر سر تقویت همکاری های دفاعی و امنیتی به توافق دست یافته بود.

همزمان با افزایش تهدیدهای نظامی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، علیه کره شمالی، دبیرکل ناتو گفته بود: «این حق آمریکا است تا از خود و متحدانش در برابر تهدیدات خارجی دفاع کند؛ اما از واشنگتن می خواهیم تلاش بیشتری در زمینه حل دیپلماتیک موضوع به خرج دهند.»

انتهای پیام/

اظهارات دبیرکل ناتو علیه کره شمالی در ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضابانکی
۱۳:۰۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
تاامروز هیچ کشوری منجمله کره شمالی یک اپسیلون هم برای جهان خطرناک نبودند این ناتواست که برای جهان خطرناک هست وهمه جا دنبال منافع هست نه متحدان ..تاامروز غیرازارباب تو که ازسلاح بمب هسته ای استفاده کرده کشوری دیگر رانام ببرید که ازاین ابزاراستفاده کرده باشد
آخرین اخبار