توییتر ۳۶ هزار حساب مرتبط با روسیه با محتوای مربوط به انتخابات آمریکا را شناسایی کرد

توییتر بیش از ۳۶ هزار حساب مربوط به کاربران روس که محتوای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را منتشر می‌کردند، شناسایی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شبکه اجتماعی توییتر بیش از 36 هزار حساب را که در طول انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا حدود 1.4 میلیون توییت مرتبط با انتخابات آمریکا را ارسال کرده بودند، شناسایی کرد.

بنا بر اعلام توییتر، 36746 حساب کاربری که محتوای مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را منتشر می کردند و دستکم یک مشخصه داشتند که نشان می داد این حساب ها با روسیه در ارتباط هستند، شناسایی شد. این حساب ها حدود 1.4 میلیون توییت منتشر کرده بودند که در کل حدود 288 میلیون بازدید کننده داشت.

توییتر در بازه زمانی 1 سپتامبر تا 15 نوامبر 2016 حدود 16 میلیارد توییت را مورد بررسی قرار داد و در کل حدود 190 میلیون توییت مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را شناسایی کرد.

پیش از این هم، شبکه اجتماعی فیسبوک حدود 3000 نسخه از تبلیغات سیاسی کاربران روس در این شبکه اجتماعی را در ماه های پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اختیار کمیته تحقیقات کنگره قرار داده بود. این شبکه اعلام کرد حدود 10 میلیون نفر از مردم آمریکا تبلیغات کاربران روس در خصوص انتخابات را دیده اند و این تبلیغات در فیسبوک حدود 100 هزار دلار هزینه داشته است.

توییتر هم قرار است همانند فیسبوک اطلاعاتی را در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در اختیار کمیته تحقیقات کنگره آمریکا قرار دهد.

از ماه گذشته میلادی که شبکه اجتماعی فیس بوک از وجود اینگونه تبلیغات در این شبکه خبر داد، روابط مسکو و واشنگتن تیره تر شده است. فیس بوک و توییتر شبکه های اجتماعی بزرگی محسوب می شوند و به همین دلیل به مکانی مناسب برای درج آگهی های تبلیغاتی سیاسی تبدیل شده اند.

روسیه تاکنون چندین بار هرگونه دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است. دونالد ترامپ هم پیشتر گفته است فکر نمی کند روسیه در انتخابات دخالت کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده، باراک اوباما باید جلوی آن را می گرفته است.


انتهای پیام/

 

شناسایی 36 هزار حساب در توئیتر با محتوای تبلیغات انتخابات آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار