کارشناس مسائل سیاسی در یزد:

راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی نشان‌گر وحدت بین دولت و ملت‌های اسلامی

کارشناس مسائل سیاسی در یزد گفت: با پشتوانه دین و برخورداری از فرهنگ عاشورای حسینی می‌توان در مقابل نظام استکباری ایستاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  غلامحسین دشتی کارشناس مسائل سیاسی  پیام  راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را میثاق با سالار شهیدان در حمایت از دین خدا و یاری از فرهنگ دینی به‌منظور روشن نگاه‌داشتن چراغ معرفت در جهان بشریت عنوان کرد و گفت: امروزه برای همه جهانیان روشن است که با پشتوانه دین و برخورداری از فرهنگ عاشورای حسینی می‌توان در مقابل نظام استکباری ایستاد و زیر بار سلطه، زور و تسلیم نشد؛ به‌گونه‌ای که امروزه مردم عراق، سوریه، لبنان، یمن و دیگر کشورهای اسلامی امروزه از نقش نهضت عاشورا در مقابله با تروریست دست‌ساخته ایالات‌متحده آمریکا بیشتر از دیگران واقف هستند.

دشتی با اشاره به نقش راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در بالا بردن اقتدار و وحدت دنیای اسلام افزود: این راهپیمایی نماد شکل‌گیری یک قدرت شکست‌ناپذیر در جهان اسلام است.

وی با اشاره به نقش راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در بالا بردن اقتدار و وحدت دنیای اسلام، گفت: جوهره این راهپیمایی بزرگ اقتدا به سید شهدا (ع) و تلاش برای تقرب فکری، روحی و معنوی و سیره آن حضرت است، چنانچه سیره آن حضرت در اصل بندگی خداوند، تسلیم در برابر اراده الهی، اخلاص درنهایت درجه در پیشگاه متعال خداوند است؛ لذا پیام اصلی نهضت حسینی و پیروی از راه امام حسین (ع) تلاش در جهت اخلاص، بندگی، ولایت‌پذیری الهی و دنبال کردن سیره آن حضرت در دفاع از اسلام و فرهنگ اهل‌بیت است.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد بابیان اینکه امروزه برای همگان آشکارشده است که چگونه می‌توان بافرهنگ عاشورا تروریست و تجاوز را دفع کرد، اظهار داشت: فرهنگ عاشورا امروز به فرهنگ سیاسی و دفاعی در جهان اسلام مبدل شده است و این راهپیمایی نماد شکل‌گیری یک قدرت شکست‌ناپذیر در جهان اسلام است که آغاز آن با انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام راحل در دوران دفاع مقدس و تجاوز صدام به ایران شکل گرفت و در ادامه با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به یک مقاومت جهانی در حال تبدیل‌شدن است که ثمره آن را در تجاوز اخیر آمریکا از طریق جنگ نیابتی تروریست علیه جهان اسلام را شاهد بودیم.

دشتی تصریح کرد: با نهضت امام حسین (ع) کشورهای اسلامی در حال تبدیل‌شدن به قدرت دفاعی جمعی هستند و آنچه در سوریه و عراق اتفاق افتاد و مردم را در قوای تروریست متکی به‌نظام استکبار آمریکایی به پیروزی رساند، نمونه بارزی از شکوفایی قدرت معنوی است؛ چنانچه این مقاومت فراگیر قبل از آنکه یک جبهه نظامی در برابر کشورهای متجاوز باشد به یک قدرت سیاسی و فرهنگی مبدل گشته است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی نگرانی صهیونیست‌ها اشغال گر از این جمعیت میلیونی را از نتایج مؤثر این مانور عظیم دانست و تأکید کرد: این قدرت شکست‌ناپذیر است؛ چراکه شهادت و مجاهدت درراه خدا جوهره آن را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پیام اصلی این راهپیمایی بزرگ چیزی جز وحدت، انسجام، مقاومت درراه رضای الهی و دفاع از کیان جهان اسلام نیست و همچنین همه کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی باید از این قدرت بزرگ احساس امنیت، همدلی و وحدت کنند؛ چراکه این قدرت مردمی پیامش به همه متجاوزان آن است که کشورهای اسلامی سلطه فرهنگی، نظامی و غارت کشورهای غربی را نمی‌پذیرند.

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد در ادامه یادآور شد: این فرهنگ عاشورایی محدود به مقاومت در برابر متجاوزان تروریست، اشغالگران صهیونیست و آمریکا نیست؛ بلکه کارکرد اصلی آن شکل‌گیری یک وحدت بزرگ در پایه ایمان و جهاد درراه خدا با پیشتازی و الگوی سالار شهیدان است که در عرصه سیاسی و نیز عرصه‌های اقتصادی قدرت مبارزه با هر تجاوزی را توقیف خواهد کرد.

دشتی با تأکید بر نقش بی‌بدیل فرهنگ عاشورایی در عبور از فرهنگ مبتذل، آلوده به شهوت و هوس رانی غرب، عنوان کرد: این راهپیمایی بزرگ یک نمادی از فرهنگ مستقل و اصیل اسلامی با حضور و همدلی همه مسلمانان مصمم به آزادی، عدالت‌خواهی و رهایی از نظام سلطه است؛ همچنین این راهپیمایی نشان‌گر وحدت بین دولت و ملت‌های اسلامی و یکپارچگی آنان در برابر نظام سلطه است.

انتهای پیام/ی

  وحدت، انسجام، مقاومت درراه رضای الهی پیام اصلی راهپیمایی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار