امضای چند سند همکاری بین ترکیه و جمهوری آذربایجان

در دومین روز از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به جمهوری آذربایجان چند سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقا از خبرگزاری صدا وسیما از باکو؛ در دومین روز از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به جمهوری آذربایجان چند سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید.

رئیس جمهور ترکیه که از دیروز برای شرکت در مراسم افتتاح خط ریلی باکو – تفلیس - قارص و نیز حضور در ششمین اجلاس شورای همکاری راهبردی ترکیه و جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است امروز پس از برگزاری اجلاس این شورا چند سند همکاری را با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان در حوزه‌های صنایع دفاعی، بازرگانی، آموزش و پرورش و کشاورزی امضا کرد.

«الهام علی اف» و «رجب طیب اردوغان» همچنین پروتکل ششمین اجلاس شورای همکاری راهبردی جمهوری آذربایجان و ترکیه را امضا کردند.

«رجب طیب اردوغان» در نشست خبری مشترک با همتای خود افتتاح خط ریلی باکو – تفلیس – قارص، برگزاری ششمین اجلاس شورای همکاری راهبردی و نیز همکاری در زمینه اجرای طرح خط لوله ترانس آنادولی برای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان از طریق ترکیه به بازار‌های جهانی را نشانگر سطح بالای روابط دو کشور دانست.

رئیس جمهور ترکیه حجم گردش تجاری ترکیه و جمهوری آذربایجان را ۱.۶ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود:با کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی، حجم گردش تجاری دو کشور نیز کاهش یافته بود که در حال حاضر رو به رشد است.

«الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان هم مجموع سرمایه گذاری این کشور در اقتصاد ترکیه را ۱۰ میلیارد دلار و نیز سرمایه گذاری ترکیه در اقتصاد جمهوری آذربایجان را ۱۱ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: همکاری‌های نظامی و نظامی فنی جمهوری آذربایجان و ترکیه هم تداوم دارد.

انتهای پیام/

امضای پروتکل اجلاس شورای همکاری راهبردی جمهوری آذربایجان و ترکیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار