نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس:

منطقه آزاد کیش تاکنون تنها حیات خلوت دولت‌ها بوده است

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت:نباید اجازه داد سواحل مکران حیات خلوت طیف یا گروه خاصی شود.

منطقه آزاد کیش تاکنون تنها حیات خلوت دولت‌ها بوده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، ناصر شریفی نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه منطقه آزاد کیش تاکنون تنها حیات خلوت دولت‌ها بوده است، افزود: گرچه کارکرد جزیره کیش ملی است اما تا امروز برای استان هرمزگان هیچ نفع و فایده‌ای نداشته است و امیدوارم با حضور انصاری لاری بر مسند این سازمان، بتوانیم شاهد فصل جدیدی از رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش در تعامل سازنده با استان هرمزگان باشیم.

وی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های، با اشاره به اینکه مسئولین باید نقدهای سازنده رسانه‌ها را با جان دل بپذیرند، افزود: از تمامی اصحاب رسانه به‌واسطه تلاش‌هایشان باید تقدیر کرد زیرا رسانه‌ها نقش فعال و پر رنگی در استان هرمزگان دارند.

حضور پر رنگ رسانه های هرمزگانی‌ در نمایشگاه مطبوعات مایه افتخار است
وی بابیان اینکه رسانه‌ها در تمامی شرایط وظیفه خود را به‌درستی انجام داده و همواره در این مسیر گام برداشته‌اند، تصریح کرد: فعالیت در رسانه کار سخت و دشواری است که قابل‌ستایش و تقدیر است و به‌عنوان جوان هرمزگانی امروز به خود می‌بالم که هرمزگان در این عرصه حرف برای گفتن دارد.

شریفی با اشاره به اینکه استان هرمزگان توانسته در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در بین تمامی استان‌ها ازلحاظ کمیت رتبه اول را کسب کند، اضافه کرد: جای افتخار و خوشحالی است که اینچنین هرمزگانی‌ها در عرصه رسانه حضور فعالی دارند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس ادامه داد: این حضور پرشور پیام مهمی برای مسئولان کشوری دارد که هرمزگان ظرفیت بسیار زیادی دارد و از پتانسیل بالایی برخوردار و دارای نیروهای توانمند، شایسته و پای‌کار است که نیاز به توجه و حمایت بیشتری دارند و امیدوارم از این ظرفیت‌ها در سطوح ملی استفاده شود.

نماینده مردم کیش در مجلس در خصوص ارزیابی‌اش از تعاملات سازمان منطقه آزاد کیش و استان هرمزگان، تصریح کرد: تا قبل از معرفی آقای انصاری لاری به‌عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش هیچ تعاملی بین سازمان منطقه آزاد کیش و استان هرمزگان نبوده است.

وی بابیان اینکه منطقه آزاد کیش تنها حیات خلوت دولت‌ها بوده است، اظهار کرد: قطعاً یکی از فلسفه‌های تأسیس منطقه آزاد کیش ایجاد رونق و منتفع کردن محیط پیرامونی به‌ویژه استان هرمزگان بوده است؛ گرچه کارکرد جزیره کیش ملی است اما تا امروز برای استان هرمزگان هیچ نفع و فایده‌ای نداشته است.

شریفی مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش را فردی خلاق و خوش‌فکر دانست و عنوان کرد: امیدوارم با حضور وی بتوانیم شاهد فصل جدیدی از رویکرد سازمان منطقه آزاد کیش باشیم چرا که به‌عنوان نماینده مردم هرمزگان در مجلس با کسی تعارف نداشته و ندارم و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس بر این موضوع نظارت ویژه خواهند داشت.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس بابیان اینکه اگر کوتاهی در این امر صورت گیرد، مسئولان کشوری باید پاسخگو باشند، اضافه کرد: معتقدم بایستی یک هرمزگانی عضو موظف هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و یکی از معاونین این سازمان باشد که این حداقل خواسته مجمع نمایندگان استان در مجلس است که به‌طور حتم دنبال خواهیم کرد.

در قانون ته لنجی باید منافع مردم را در نظر گرفت

وی در خصوص اجرای قانون ته لنجی در استان هرمزگان، اضافه کرد: موضوع ته لنجی هنوز هم جای بحث دارد و باید منافع مردمی که در مناطق موردنظر زندگی می‌کنند و در سختی و مشکلات به سر می‌برند، دیده شود زیرا این قانون ته لنجی برای آن است تا اموراتشان را بگذرانند و راهی برای امرار و معاششان باشد.
شریفی ادامه داد: دولت باید حداقل برای ساکنین این مناطق فرصتی فراهم کند تا از این ظرفیت برای امرار و معاششان استفاده کنند.


اجازه نخواهیم داد تا سواحل مکران حیات خلوت طیف یا گروه خاصی شود

این نماینده مجلس در خصوص سواحل مکران و آینده توسعه‌ای آن به‌ویژه در مناطق ذی‌نفع استان هرمزگان، افزود: نمایندگان مجلس در بررسی ماده ۲۷ لایحه برنامه ششم توسعه با تصویب تبصره ۲ این ماده مقرر کردند که اداره دبیرخانه مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار شود؛ براین اساس کلیه وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات با حفظ شخصیت حقوقی مستقل و مقررات و قوانین مربوطه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل و وزیر مربوط مسئول اجرای قوانین مربوط در حوزه مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی خواهد بود.

شریفی با اشاره به اینکه امیدواریم آیین‌نامه اجرایی قرار گرفتن دبیرخانه مناطق آزاد در زیرمجموعه وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی نهایی شود تا نمایندگان با نظارت بیشتر بر مناطق آزاد، شاهد پاسخگویی وزیر اقتصاد باشند، اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس اجازه نخواهند داد تا سواحل مکران حیات خلوت طیف یا گروه خاصی شود زیرا باید منافع آن برای هرمزگان و مردمش باشد و با تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت توسعه سواحل مکران به‌طور حتم منافع آن برای هرمزگان و محیط‌های پیرامونی‌اش خواهد بود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.