ضرورت تدریس پدافند غیر عامل در دانشگاه‌ها

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: پدافند غیر عامل در دانشگاه‌های استان تدریس و به ابعاد آن توجه شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سردار حمزه فلاح جانشین سپاه کردستان دیروزدر همایش پدافند غیرعامل که در دانشکده فنی شهید یزدان‌پناه سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم گفت: پدافند غیرعامل با عمق ژرف‌نگری مقام معظم رهبری رشد قابل توجهی در ابعاد مختلف داشته است.
وی با بیان اینکه هنوز با اصل پدافند غیر عامل بسیار فاصله داریم، گفت: پدافند غیرعامل طبق تعریف سنتی از پدافند به‌معنی دفاع بدون سلاح و تجهیزات است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: برای پدافند غیرعامل متناسب با نوع حمله و تهدیدات نمی‌توان معنی ثابتی در نظر گرفت.

وی با اشاره به ضرورت تدریس پدافند غیر عامل در دانشگاه‌ها و توجه به ابعاد آن گفت: پدافند غیرعامل مختص ایران اسلامی نیست و با توجه به جغرافیایی سیاسی و پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، دشمن نسبت به ایران اسلامی حساس‌تر شده و از ترفندهای متنوعی نسبت به ما استفاده می‌کند.

سردار فلاح ضمن تاکید بر مردمی‌شدن پدافند غیرعامل افزود: باید به وسیله پدافند غیرعامل سبب کاهش آسیب‌پذیرها در بعد ملی کشور شویم چراکه پدافند غیرعامل تک بعدی نبوده و اعم از حکومت، دولت، زیرساخت‌ها و مردم است.
وی با بیان اینکه هدف از اقدامات دشمن براندازی حکومت است، اظهار کرد: امروزه جنگ، جنگ فیزیکی نیست و باید اهداف دشمن که ما را تهدید می‌کند شناسایی شود.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه امروزه جنگ، ترکیبی از جنگ مخملی و جنگ فیزیکی است، گفت: افزایش بازدارندگی بدون استفاده از تجهیزات و سلاح و کاهش آسیب‌پذیری‌ها، خدمات‌دهی و خدمات‌رسانی به مردم از اهداف پدافند غیرعامل است.

وی گفت: پدافند غیرعامل متشکل از جنگ نرم، نیمه سخت و سخت است و ایران اسلامی در خصوص جنگ سخت اقدامات خوبی در بعد نظامی انجام داده و باید مسئولان در حوزه جنگ نرم بیشتر کار کند.

انتهای پیام/ د م

هدف دشمن براندازی حکومت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.