احقاق حقوق مصرف کنندگان با رویکرد ارشادی و قضایی

برای احقاق حقوق مصرف کنندگان از همه راهکارها از جمله تذکر ارشادی، تعزیرات حکومتی و تشکیل پرونده قضایی استفاده خواهد شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محمود دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در نشست حمایت از حقوق مصرف کنندگان با رویکرد ارشادی و قضایی مصرف کننده استان گفت: برای احقاق حقوق مصرف کنندگان از همه راهکارها از جمله تذکر ارشادی، تعزیرات حکومتی و تشکیل پرونده قضایی استفاده خواهد شد.

وی افزود: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده از سال 95 ارزیابی دستگاه های اجرایی را برای بهبود عملکرد آغاز کرد و به ترتیب اداره کل استاندارد، شرکت توزیع نیروی برق، سازمان صنعت معدن و تجارت، سازمان فنی و حرفه ای و اداره کل دامپزشکی به عنوان دستگاه های برتر معرفی شدند.

محمود دلپسند با بیان اینکه این انجمن باید به شکایات موردی و درخواست های مصرف کنندگان پاسخ دهد افزود: در وهله اول با نگاه ارشادی، حقوق مصرف کنندگان را به آنان باز می گردانیم در غیر این صورت باید در تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی، پیگیری شود.

وی  با بیان اینکه وظیفه انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده، بازرسی نیست گفت: مسئولیت این انجمن، رصد بازار است.

انتهای پیام/آ

معرفی دستگاه های برتر در حمایت از حقوق مصرف کننده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.