برگزاری سی‌ودومین شب شعر عاشورا

سی‌ودومین مراسم سالانه شب شعر عاشورا با حضور شاعران خاندان عصمت و طهارت (ع) از سراسر کشور در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد ده بزرگی دبیر شب شعر عاشورا گفت: سی‌ودومین مراسم سالانه شب شعر عاشورا با حضور شاعران خاندان عصمت و طهارت (ع) از سراسر کشور از جمله محمدجواد غفورزاده (شفق)، افشین علا، حجت‌الاسلام والمسلمین زایری، سیدمجتبی حسین، محمدرضا سنگری، سیدحسین متولیان، حمیدرضا برقعی، محمدرضا سیار، خسرو آقایاری و محمود حبیبی کسبی در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال این برنامه در دو شب ۱۰ و ۱۱ آبان ماه پس از نماز مغرب و عشاء در تالار حافظ واقع در چهارراه حافظیه شیراز همراه با مردم عاشورایی و ادب پرور شیراز برگزار می‌شود.

ده بزرگی ادامه داد: شب شعر عاشورای شیراز قدیمی‌ترین و مستمرترین حرکت ادبی در عرصه ادبیات آیینی و اهل بیتی است و امسال با موضوع حضرت علی‌اکبر (ع) برگزار می‌شود و طبق سنت هر ساله اشعار شاعران در قالب کتابی منتشر و سال بعد رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: از آنجا که پارسال این شب شعر با موضوع حضرت عباس (ع) برگزار شده، امسال کتاب منتخب اشعار شاعران درباره فضایل این امامزاده بزرگوار منتشر و رونمایی می‌شود.

برپایی نمایشگاه هنری، نمایشگاه کتب منتشر شده سال‌های پیش با حضور مهمانانی که در زمینه ترجمه و نشر معارف اهل بیتی و عاشورایی فعال هستند و نشست‌های سخنرانی به همراه محفل پایانی شامل عزاداری و تربت نوشان و اعلام فراخوان دوره سی و سوم نیز از دیگر برنامه‌های امسال است.
انتهای پیام/ر

برگزاری شب شعر عاشورا در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار