مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی شیراز خبر داد.

انجام ۵۸۷ پیوند عضو در ۷ ماهه نخست امسال در فارس

تیم پیوند عضو در بیمارستان نمازی شیراز امسال موفق شده است ۵۸۷ پیوند عضو انجام دهد.

انجام ۵۸۷ پیوند عضو در ۷ ماهه نخست امسال در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نادر معینی مدیر کل انجمن حمایت از بیماران کلیوی شیراز گفت: امسال تاکنون ۱۹۹ پیوند کلیه، ۳۸۱ پیوند کبد، ۷ پیوند همزمان کلیه و پانکراس در بیمارستان نمازی شیراز به عنوان قطب اصلی پیوند کلیه و کبد در کشور انجام شده است که این موفقیت چشمگیر، شیراز و فارس را همچنان در قله تولید علوم پزشکی و سلامت به ویژه در حوزه پیوند اعضا قرار داده است.

وی افزود: در برخی ازماه‌ها مانند خرداد، تیر و مهر بیش از تعداد روز‌ها در این بیمارستان عمل پیوند کلیه انجام شده و تقریبا در همه ماه‌ها تعداد پیوند‌های کبد بیش از ۲ پیوند در روز بوده است.

معینی با بیان اینکه پیوند کبد از سال ۷۲ در بیمارستان نمازی شیراز آغاز شده است، ادامه داد: تجربه ۳۵ ساله در پیوند کبد در این بیمارستان موجب شده تا شیراز سرآمد شهر‌های کشور در زمینه پیوند کبد باشد و از همه مناطق کشور برا‌ی پیوند کبد به این بیمارستان مراجعه کنند.

وی، شهروندان را به مشارکت و همکاری بیشتر برای اهدای عضو دعوت کرد و گفت: کارت اهدا عضو نخستین بار به ابتکار تیم پیوند بیمارستان نمازی در شیراز رونمایی و به سایر نقاط کشور ارسال شد.

معینی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های رسمی روزانه در کشور هموطنانی هستند که به دلیل مختلفی به مرگ مغزی مبتلا می‌شوند که با رضایت خانواده آنان و تکمیل کارت اهدا عضو می‌توانند به بیماران نیازمند دریافت عضو حیات دوباره ببخشند.
وی بیان کرد: هر فرد مرگ مغزی در صورتی که اعضای بدنش سالم باشد می‌تواند جان ۹ نفر را نجات دهد و علاوه بر ۲ ریه و قلب، امکان اهدای ۲ کلیه، کبد، ۲ قرنیه و نسوج مختلف مانند پوست وی وجود دارد.

مدیر کل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی فارس گفت: از هر متوفی مرگ مغزی کلیه، پانکراس، قرینه، قلب، ریه، کبد و پوست قابل پیوند است و افراد می‌توانند در کارت اهدا عضو خود تعداد اعضای اهدایی را با علامت مشخص کنند.

معینی با بیان اینکه از سال ۶۷ تا امسال برای بیش از چهار هزار نفر بیمار کلیوی عمل پیوند کلیه با پیگیری و حمایت این انجمن در استان فارس انجام شده است، تصریح کرد: روزانه سه بیمار کلیوی به جمع بیماران مورد حمایت انجمن حمایت از بیماران کلیوی فارس اضافه می‌شوند که قسمت عمده علت افزایش این بیماری‌ها سبک نادرست زندگی است.
انتهای پیام/ر

فارس پیشتاز در تولید علوم پزشکی و سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار