استقرار 10آمبولانس در مرز شلمچه

رئیس جمعیت هلال احمر آبادان با اشاره به تجمیع خدمات هلال احمر آبادان و خرمشهر گفت: در مجموع ۱۰۰ نیرو، خدمات رسانی به زائران را انجام می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛رضا نیک پی رئیس جمعیت هلال احمر آبادان افزود: این تعداد نیرو در قالب هفت تیم و گروه های دو یا سه نفره در شیفت های دو یا سه ساعته (با تناوب در جابجایی نفرات) به ارائه خدمات می پردازند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر آبادان از ابتدای آبان ماه نیروهای امدادی خود را وارد محور پیاده روی اربعین در مسیر شلمچه کرد، گفت: در بدو ورد ابتدا یک چادر راپال گروهی را بنا کردیم و سپس مقر خود را در موقعیت خرمشهر بنا کردیم.

وی با بیان اینکه قالب فعالیت های هلال احمر به عنوان پشتیبانی امداد و نجات حوادث احتمالی است، افزود: ۶ دستگاه آمبولانس در محل چادر و مقر خود مستقر کرده ایم که از این تعداد آمبولانس دو دستگاه آن مربوط به اصفهان، دو دستگاه مربوط به بوشهر، یک دستگاه مربوط به شیراز و یک دستگاه نیز مربوط به کهگیلویه و بویر احمد است.

رئیس جمعیت هلال احمر آبادان گفت: علاوه بر این، چهار دستگاه آمبولانس دیگر نیز در محور منتهی به شلمچه یعنی از ابتدای میدان مقاومت تا موقعیت شلمچه مستقرند که از شهرهای شادگان، آغاجاری، امیدیه و ماهشهر به عنوان شهرهای معین به منطقه آورده شده اند و هر پنج روز یک بار شهرستانهای دیگر جایگزین می شوند.

نیک پی با بیان اینکه پوشش محور منتهی به شلمچه برای ارائه کمک های انتقالی مصدومان حوادث احتمالی بر عهده این آمبولانس ها است، افزود: در صورت بروز حوادث احتمالی و نیاز مصدمان به کمک، این آمبولانس ها کار جابجایی آنها و رساندنشان به نخستین مرکز درمانی که همان مقر اصلی در شلمچه است را بر عهده دارند.

وی گفت: در زمان حاضر یک فروند بالگرد نیز که آشیانه آن در فرودگاه آبادان است را نیز  آماده ارائه خدمات داریم و در صورت نیاز به محل اعزام می شود.

انتهای پیام/د

خدمات رسانی ۱۰۰ نیروی هلال احمر در مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.