ظرفیت اسکان روزانه 50 هزار زائر اربعین حسینی در مرز شلمچه

رییس کمیته مشارکت های مردمی واسکان ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت: در مرزشلمچه روزانه ظرفیت اسکان 50 هزارنفر زائر اربعین حسینی فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛مکی یازع رییس کمیته مشارکت های مردمی واسکان ستاد اربعین در مرز شلمچه افزود: روزانه برای پذایرایی 100 هزار زائراربعین در سه وعده غذایی برنامه ریزی شده و مشکلی برای خدمت رسانی به زائران در شلمچه وجود ندارد.

وی گفت: 95درصد کارها بر عهده مردم و پنج درصد کار برعهده بخش دولتی است و همه موکب ها طبق برنامه مشخص بصورت 24 ساعته صبحانه، نهار و شام بین زائران توزیع می کنند.

یازع، پرترددترین ساعت پیاده روی زائران در مسیر 2.5 کیلومتری استقرار موکب ها در شلمچه تا نقطه صفر مرزی را ساعت پنج بعدازظهر تا ساعت 10 صبح روز بعد اعلام کرد و افزود: با توجه به گرمای هوای این منطقه در ساعات ظهر تردد زائران در این مسیر کمتراست.

وی به توزیع یک هزار و 200 کپسول گاز رایگان در بین موکب های حسینی مستقر در شلمچه اشاره کرد و گفت: روزانه 500 قالب یخ به رایگان بین موکب داران توزیع می شود.

رییس کمیته مشارکت های و اسکان ستاد اربعین در مرز شلمچه افزود: روزانه تعداد 2 میلیون بطری نیم لیتری آب طبق برنامه در طول ایام پیاده روی اربعین بین 420 موکب مستقر در شلمچه توزیع می شود.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده روزانه 70 هزار لیوان آب یک بار مصرف در شلمچه توزیع و این ظرفیت با افزایش جمعیت زائرین در روزانه های آینده به 150 هزار لیوان خواهد رسید.

مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی برای شرکت در آیین اربعین حسینی تعیین شده است.

در اربعین پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.

بیش از 250 هزار زائر اربعین تا صبح امروز از مرز بین المللی شلمچه عازم نجف و کربلای معلا شدند.

انتهای پیام /د

اسکان ر زائر اربعین حسینی در مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.