در این گلخانه صدای گیاهان را می شنوید!

یک گلخانه دیجیتالی در شهر توکیو راه اندازی شده است که شما را به آینده خواهد برد چرا که با همه گلخانه هایی که تا به امروز دیده اید تفاوت دارد.

در این گلخانه صدای گیاهان را می شنوید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نام این پروژه ، گیاهان دیجیتالی است که بازدید کنندگان را تشویق می کند تا گیاهان را بو یا لمس کنند و درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این گلخانه یک فضای وسیع دیجیتالی دارد و سرتاسر آن با LED های رنگارنگ دکور شده است و داخل آن هفت گونه گیاه آشنا قرار گرفته است.

این گیاهان شامل گوجه فرنگی ، هویج ، کلم ، تربچه ، سیب زمینی شیرین ، بادمجان و کدوتنبل می شود. زمانیکه بازدیدکنندگان این گیاهان را لمس کنند ، LED های داخل گلخانه عکس العمل نشان می دهند بدین شکل که به رنگ برگ های آن گیاه تغییر رنگ می دهند.

اما این تجربه همینجا تمام نخواهد شد بلکه با وجود تصاویر ویدیویی و موسیقی می توانید درباره شکل و رنگ هر گیاه بیشتر بدانید.

صدای اختصاص یافته برای هر گیاه توسط یک طراح صدای متخصص تولید شده است ، او این صداها را بر اساس صدایی که دانه ها از برخورد به هم ایجاد می کنند یا صدای لمس برگ ها و خوردن هر میوه تولید کرده است تا در نهایت به هفت ملودی مختلف رسیده است.

" صدای ویالون برای گوجه فرنگی ، ترومپب برای هویج ، اوبو برای کلم ، فلوت برای تربچه ، پیانو برای سیب زمینی شیرین ، چنگ برای بادمجان و نی برای کدو تنبل در نظر گرفته شده است " بنابراین هر بار که به گیاهی دست بزنید علاوه بر اینکه با رنگ آمیزی متفاوتی رو به رو می شوید بلکه به یک سمفونی که مخصوص همان گیاه تهیه شده است نیز گوش می دهید.

 منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

گلخانه دیجیتالی توکیو با تکنولوژی جدید شروع بکار می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.