مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

ثبت جشنواره گردشگری توت علویجه در تقویم گردشگری استان اصفهان

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در راستای دست‌یابی به توسعه پایدار منطقه از منظر گردشگری، جشنواره گردشگری توت علویجه به صورت سالانه در تقویم رویدادهای فرهنگی گردشگری استان ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری اظهار کرد:بخش مهردشت شهرستان نجف‌آباد به ویژه شهرهای علویجه و دهق با مساحتی بالغ بر 1712 کیلومتر از قدمتی کهن برخوردار است.

وی افزود: وجود ابنیه‌های متعدد تاریخی و مذهبی در این منطقه همچون مسجد جامع، بافت تاریخی و خانه‌های تاریخی علویجه و همچنین امام‌زاده‌ها، کاروانسراها، حسینیه‌ها، قنات‌های تاریخی و همچنین روستاهای تاریخی پیرامون شهر، شرایطی را فراهم آورده تا بتوان گردشگری را در این شهرستان توسعه داد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به بروز خشک سالی در فلات مرکزی ایران تأکید کرد: وجود میراث ارزشمند ملموس و غیر ملموس در این منطقه با توجه به وجود 900 اثر تاریخی باعث شده تا با توجه به بروز خشکسالی‌های ممتد فلات مرکزی ایران بدنبال توسعه گردشگری با تکیه بر اندوخته‌های نیاکان در قالب میراث طبیعی و تاریخی باشیم.

الله یاری با اشاره به وجود مواهب طبیعی همچون زعفران، انگور و توت در منطقه تأکید کرد: در راستای دست یابی به توسعه پایدار منطقه از منظر گردشگری، جشنواره گردشگری توت علویجه به صورت سالانه در تقویم رویدادهای فرهنگی گردشگری استان ثبت شده و با تمام توان از برگزاری این جشنواره در راستای توسعه گردشگری پایدار در پهنه استان اصفهان حمایت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

جشنواره گردشگری توت علویجه در تقویم گردشگری استان اصفهان ثبت خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.