یک مقام آمریکایی: کره شمالی در حال آماده کردن موشکی پیشرفته با قابلیت رسیدن به خاک آمریکاست

یک مقام آمریکایی گفت کره شمالی در حال کار کردن بر روی یک نسخه پیشرفته از موشک فعلی بالستیک بین ‌قاره‌ای «KN-20 » است که بتواند به آمریکا برسد.

یک مقام آمریکایی: کره شمالی در حال آماده کردن موشکی پیشرفته با قابلیت رسیدن به خاک آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، با گذشت کمتر از شش ماه از پرتاب اولین موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای کره شمالی، یک مقام آمریکایی در گفتگو با این شبکه گفت کره شمالی در حال کار کردن بر روی یک نسخه پیشرفته از موشک فعلی بالستیک بین ‌قاره‌ای «KN-20 » است که بتواند به آمریکا برسد.

به گفته چند تن از مقامات آمریکایی که از برنامه های کره شمالی آگاهی دارند، این موشک جدید بالستیک بین قاره‌ ای تازه ارزیابی شده، تنها بخشی از تلاش‌های «کیم جونگ اون» برای تقویت تمامی بخش‌های موشکی و توانمندی حملات تسلیحات هسته ای (کره شمالی) در سریعترین زمان ممکن است. همه این پیشرفت ها، آمریکا را مجبور می کند زمان بندی را که یک موشک کره شمالی می تواند به آمریکا برسد، دوباره محاسبه کند و همچنین نیاز دائم به بروزرسانی گزینه های واکنش نظامی آمریکا را ضروری می داند.

مقامات آمریکایی در گفتگو با سی ان ان، به دلیل حساس بودن موضوع، خواستتد نامشان فاش نشود اما در عین حال همگی قویا تاکید داشتند که آنها از اطلاعات طبقه بندی شده صحبت نمی کنند.

این مقامات گفتند پیشرفت‌های جدید بیشتری در زمینه سوخت هسته‌ای، سکوی پرتاب موشک و سامانه‌ های هدایت و هدف کره شمالی در دست اقدام است. این اخبار در حالی منتشر شده است که «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا قصد دارد به آسیا سفر کند و مسئله تسلیحات کره شمالی محور اصلی بحث و گفتگوی وی با مقامات کشورهای منطقه آسیایی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

تلاش کره شمالی برای ارتقای توان موشکی این کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار