روسیه اتهام واشنگتن بر ضد سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی را رد کرد

وزارت امور خارجه روسیه اتهام آمریکا علیه سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی را بی‌اساس خواند.

روسیه اتهام واشنگتن بر ضد سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی را رد کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد اتهام واشنگتن به مقامات سوریه در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون بی‌اساس و بدون مدرک است.  

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد اظهارات مقامات آمریکا درباره حملات شیمیایی در سوریه نشان از بی‌توجهی کامل این کشور به قوانین تحقیق در خصوص چنین مسائل مهمی دارد. 

 معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین در خصوص اتهام کاخ سفید مبنی بر تلاش مسکو برای رهایی یافتن از تحقیق هیئت سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات هسته‌ای درباره تسلیحات شیمیایی استفاده شده در سوریه گفت که این اتهامات غیرقابل پذیرش است.

او افزود پیش از آنکه اتهاماتی مطرح شود باید برای مشخص شدن آنچه واقعا روی داده است، تلاش کرد. 

وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه‌ای را منتشر کرده که در آن ادعا شده است مسکو تلاش دارد در مسیر فعالیت‌های سازوکار مشترک تحقیق سازمان ملل درباره سوریه مانع تراشی کند.

سرگئی  ریابکوف در گفتگو با خبرنگاران در بخش دیگری از سخنانش افزود : « ما خواهان پیمودن مسیر استفاده از ابزارهای قانونی برای حل مسائل از جمله تقویت پیمان تسلیحات بیولوژیکی هستیم . فعالانه در حال تلاش در این زمینه هستیم و به رغم اینکه آمریکا برای تقویت این پیمان تمایلی نشان نمی‌دهد به تلاش‌های خود همچنان ادامه خواهیم داد. »

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Australia
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار