خلع ید ۱۶ هکتار از زمین‌های ساحلی بهشهر

۱۶ هکتار از زمین‌های ساحلی بهشهر خلع ید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی ملی و ۱۶ هکتار از اراضی ساحلی این شهرستان را خلع ید شدند.

وی افزود: با توجه به همکاری که میان منابع طبیعی، نیروی انتظامی و فرماندهی سپاه بهشهر وجود دارد و برخورد قاطع دستگاه قضائی به همراه حضور پررنگ نیرو‌های حفاظتی این اداره کاهش و کنترل تخلفات و قاچاق چوب در این شهرستان صورت پذیرفت.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح تنفس جنگل، گفت: نیرو‌های حفاظتی منطقه، مانند گذشته در عرصه‌های جنگلی حضور داشته و در امر حفاظت و حراست از منابع ملی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی بهشهر افزود: این اداره با توانمندی نیرو‌های حفاظتی و همکاری بسیجیان در نواحی روستایی و پایگاه‌های محلی، شورا‌ها و دهیاری‌ها به نحو مطلوب توانسته از عرصه‌های ملی حفاظت کند.

باقری گفت: با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی بهشهر طی دو سال گذشته بیش از ۱۶ هکتار از اراضی ساحلی این شهرستان خلع ید شدند و ۱.۵ کیلومتر از حریم ۶۰ متری دریا آزاد شد تا همه مردم از این مواهب الهی استفاده کنند.

زمان‌رضا احمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گفت: کشت گراس توسط متخلفان یکی از تهدید‌های جدی برای پناهگاه حیات وحش میانکاله محسوب می‌شده که با استفاده از سامانه پروازی، شناسایی و دسترسی به این منطقه آسان‌تر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۹ فقره تخریب و خلع ید در میانکاله با همکاری منابع طبیعی شهرستان بهشهر صورت گرفته و در هفته‌های آینده خلع ید‌های دیگری اجرا می‌شود.

معلمیان رئیس اداره تعزیرات حکومتی شرق مازندران نیز گفت: در حال حاضر بیشترین گزارش‌های تخلف‌ها و بالاترین آمار کشفیات به ویژه در بخش ماده ۴۸ حمل چوب را در حوزه شهرستان‌های نکا و گلوگاه شاهد بوده و سطح شهرستان بهشهر از کمترین آمار تخلفات حمل چوب برخوردار است.

ناصحی معاون دادستان بهشهرگفت: پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی ارسال می‌شود متاسفانه دارای تصرفات سنواتی هستند که از سوی برخی افرد سودجو در گذشته مورد دخل و تصرف قرار گرفته اند، اما در حال حاضر در بهشهر شاهد تصرفات منابع ملی نیستم.

انتهای پیام/آ

آزاد سازی سواحل بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار