الویت لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون

منطقه آزاد اینچه برون گلستان در الویت لایحه بودجه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه هم اندیشی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در اینچه برون گلستان گفت: همسایگی با کشور‌های آسیای میانه، سی آی اس، روسیه و چین، وجود معادن غنی، برخورداری از راه آهن و ظرفیت داشتن بخش گردشگری گلستان از ویژگی‌هایی است که سبب اولویت دار بودن لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون می‌شود.

پور ابراهیمی افزود: ایجاد بندر خشک در اینچه برون هم از دیگر مصوبات توسعه گلستان و مکمل منطقه آزاد اینچه برون خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حدود یک ماه دیگر لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

وی در ادامه به دیگر مسائل استان گلستان اشاره کرد و گفت: امسال از منابع صندوق توسعه ملی و بانک‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۶ درصد برای رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها پرداخت می‌شود.

پور ابراهیمی افزود: این اعتبار برای طرح‌های صنایع دستی، قالیبافی، بوم گردی، گردشگری، شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی از برطرف سازی مشکلات واحد‌های صنعتی خبر داد و گفت: گلستان هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی دارد که ۵۰ درصد آن نیمه فعال و یا غیر فعال است که تلاش می‌کنیم تا مشکلات بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی این واحد‌ها را برطرف کنیم.

استاندار گلستان هم در این نشست گفت: تا یک ماه آینده با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان خط ریلی ایستگاه راه آهن اینچه برون تعریض می‌شود که زمینه کامل ترانزیت کالا از چین و کشور‌های آسیای میانه به کشور را فراهم خواهد کرد.

آقای هاشمی افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد زیر ساخت‌های بندرخشک در اینچه برون گلستان مهیا شده است و بزودی مناقصه آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح
 

الویت لایحه بودجه برای منطقه آزاد اینچه برون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.