مطلوب بودن هماهنگی ارگان های کشوری و لشگری در اربعین 96

استاندار ایلام گفت:هماهنگی ارگان های کشوری و لشگری در اربعین 96 بسیار مطلوب و قابل تحسین است.

 مطلوب بودن هماهنگی ارگان های کشوری و لشگری در اربعین 96به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست اعضای ستاد اربعین در مهران ضمن تقدیر از تمامی ارگان های دخیل در روند اعزام زائران اربعین اظهار کرد: هماهنگی بسیار خوبی میان مسئولان دوایر مختلف از لشگری و کشوری طی مدت سپری شده برقرار بوده است.


وی افزود: طی این مدت اکثریت قریب به اتفاق زائران قوانین و مقررات را رعایت کردند و افرادیکه بدون روادید به مرز مهران آمده بودند برگشت خورده و در ورودی های استان با تدبیر خاص مدارک زائران کنترل شد.


وی افزود: تمامی زائرین مشتاق زیارت اباعبدالله (ع) باید عبور مجاز را مدنطر داشته باشند اگر فردی بدون گذرنامه خروج داشته باشند دولت عراق برخورد شدید با آنان انجام داده و مجازات خروج غیر قانونی سنگین است.


استاندار ایلام تاکید کرد: خیل مشتاقان از مرز مهران به سمت عراق در حرکت است و با همکاری نیروی انتظامی در حال عبور از مرز هستند، در مجموع تاکنون بیش از 800 هزار نفر از مهران تردد کرده اند.


سلیمانی گفت: لایه بندی های خوبی توسط نیروی انتظامی برای کنترل جمعیت صورت گرفته است، طراحی برای برگشت جمعیت نیز صورت گرفته است و در روزهای اخر اربعین بحث عمده در رابطه با نظم بخشی به ورود زائران است.


استاندار ایلام یادآور شد: این کنترل تردد باعث می شود در سالهای آینده تردد غیر مجاز نداشته باشیم و مردم با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به مرزها مراجعه کنند ، کنترل تردد زائرین به لحاظ مدارک خروج در عرصه بین الملل اعتبار نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران را افزایش می دهد.


سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته بطور قطع تا اربعین سال آینده زیرساخت های مورد نیاز تکمیل خواهد شد و بویژه از نظر راه های ارتباطی با چهاربانده کردن مسیر ایلام به مهران مشکلی از این نظر نخواهیم داشت.


وی اضافه کرد: 980 میلیارد ریال برای بهسازی جاده های ارتباطی منتهی به مرز مهران هزینه خواهد شد.


وی با اشاره به تعطیلی چند روزه مدارس شهر مهران به دلیل تردد زائران گفت: باید تلاش شود خللی در برنامه آموزشی مدارس ایجاد نشود.

 

انتهای پیام/ع

هماهنگی ارگان های کشوری و لشگری در اربعین 96 مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.