دعوت ترامپ از عربستان برای عرضه سهام آرامکو در بورس نیویورک

«دونالد ترامپ» با انتشار یک توییت جدید از مقامات عربستانی خواست سهام شرکت نفتی آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  فایننشال ریویو؛ تصمیم مقامات سعودی برای واگذاری ۵ درصد از سهام شرکت «آرامکو» عربستان به عنوان بزرگترین شرکت نفتی جهان، بازار‌های بورس در سراسر جهان را به تکاپو انداخته تا بتوانند در فهرست سرمایه گذاران آرامکو قرار بگیرند؛ اما تا به امروز مقامات عربستانی تغییری در تصمیم خود مبنی بر واگذاری داخلی سهام این شرکت بوجود نیاورده اند به این معنی که فقط خریداران عربستانی می‌توانند در فهرست مشتریان سهام آرامکو قرار بگیرند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در اقدامی دور از انتظار به حمایت از بازار بورس نیویورک پرداخت و با انتشار یک توییت از مقامات عربستانی خواست سهام آرامکو را به این بازار بورس آورند.

ترامپ در این توییت نوشته است: بسیار سپاسگذار خواهم بود که عربستان سهام آرامکو را در بازار بورس نیویورک عرضه کند. این موضوع برای آمریکا دارای اهمیت بالایی است.

البته پیش از ترامپ، «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، و «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، نیز از عربستان دعوت کرده بودند سهام آرامکو را در بازار بورس‌های این دو کشور عرضه کند. البته درخواست ترزا می‌و شینزو آبه کاملا خصوصی به مقامات سعودی ارائه شد؛ اما ترامپ به عادت همیشه با انتشار یک توییت درخواست خود را عمومی کرد.

برخی کارشناسان اقتصادی، آرامکو را ارزشمندترین شرکت در جهان می‌دانند. پایین آمدن بهای جهانی نفت موجب شد عربستان که اقتصادی کاملا وابسته فروش نفت دارد برای نخستین بار با کسری بودجه مواجه شود.

جدی شدن مشکلات اقتصادی در عربستان مقامات سعودی را بر آن داشت تا طرح اصلاحات اقتصادی طبق سند ۲۰۳۰ این کشور را دنبال کنند. واگذاری ۵ درصد از سهام شرکت دولتی آرامکو نیز بخشی از همین طرح بلند مدت اصلاحات اقتصادی در عربستان است.

 

انتهای پیام/

درخواست ترامپ از عربستان درباره سهام آرامکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
ترامپ قبلا حرفاشو زده با عربستان و الان با اطمینان که اونا قبول کردن دعوتشون کرده
آخرین اخبار