بالا بودن نرخ بیکاری از میانگین کشوری در اردبیل

نرخ بیکاری در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های استان اردبیل آمار بالای بیکاری در این استان بوده که برای رفع این مشکل اراده جمعی نیاز است و آمارهای ارائه شد در رابطه با نرخ بیکاری در استان قابل قبول نبوده چرا که نرخ بیکاری در این استان بیشتر از میانگین کشوری است و پایین‌ بودن از میانگین کشوری درست نیست.

وی افزود: در سطح استان اردبیل کارگاه‌های زیادی به صورت نیمه‌فعال و راکد بوده که تمامی اینها دارای گره‌های اقتصادی بوده و باید تلاش کنیم یک بازنگری اساسی در رابطه با حل مشکلات این کارگاه‌های تولیدی در استان انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تمامی نقاط دنیا حرکتی که در ارتباط با ایجاد اشتغال انجام می‌شود در حوزه خدمات آی‌.تی، آی.سی.تی و فناوری اطلاعات است چرا که در این حوزه‌ها ظرفیت برای اشتغال بیشتر بوده و این موضوع نیز باید مورد توجه مدیران و مسئولان استان باشد.

فیضی بیان کرد: باید سند توسعه اشتغال پایدار برای استان اردبیل تهیه شود و در این ارتباط نیز باید پروژه‌های خرد و کلان برای هدایت سرمایه‌گذاران در استان اردبیل ایجاد کنیم تا از ظرفیت بخش خصوصی در راستای اشتغال استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل باید از ارائه آمارهای کاذب و بزرگ‌نمایی در حوزه اشتغال استان اردبیل پرهیز کنند و باید بتوانیم با تلاش و جذب مشارکت‌های دولتی و بخش خصوصی آمار بیکاری در استان را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/ع

تهیه سند توسعه اشتغال پایدار برای استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.