200 هزار زائر خارجی از مرزهای سه گانه وارد عراق شدند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود 200 هزار زائر از اتباع سایر کشورهای از مرزهای تعیین شده وارد عراق شده اند.

200 هزار زائر خارجی از مرزهای سه گانه وارد عراق شدند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سردار حسین اشتری امروز در نشست اعضای ستاد ویژه اربعین در مرز مهران بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته اتباع سایر کشورها برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی باید از مرز شلمچه تردد کنند و تنها اتباع روسیه و ترکیه می توانند از مرز مهران وارد کشور عراق شوند.

وی اظهارکرد: روند عزیمت زائران تاکنون بدون مشکل و با نظم خاصی در جریان است و می توان گفت تاکنون 50 درصد فرآیند اعزام به پایان رسیده است.

فرمانده ناجا به برنامه های این نیرو برای اربعین 96 اشاره کرد و افزود: 11 هزار نیرو در بخش خای مختلف بر روند تردد زائران در مرزهای مهران ، شلمچه و چزابه نظارت و کنترل می کنند که از این بیش از 60 درصد نیروها در مهران با توجه به ازدحام جمعیت در این نقطه مرزی استقرار پیدا کرده اند.

سردار اشتری ادامه داد: یک میلیون و 800 هزار نفر تاکنون موفق شده اند وارد عراق شوند که حدود یک میلیون از این تعداد از مرز مهران عزام کربلای معلی شده اند.

وی جلوگیری از خروج افراد فاقد روادید را خط قرمز پلیس برشمرد و اضافه کرد: تا پایان روند اعزام با جدید در این حوزه عمل خواهیم کرد.

فرمانده نیروی انتظامی یادآورشد: مهم ترین مسئله در زمان بازگشت زائران جلوگیری از شتاب زدگی و عجله توسط زائران است چراکه تجربه سالیان گذشته نشان داده با توجه به خستگی زائران در برگشت از مراسم برخی تلاش دارند خود را هرچه زودتر به شهرهای مبدا حرکت برسانند که همین موضوع موجب بروز حوادث رانندگی دلخراشی می شود که امسال باید با نظارت دقیق و برخورد با راندگان حادثه ساز تلاش کنیم حوادث به حداقل ممکن کاهش یابد.

انتهای پیام/ د

ورود زائران خارجی از مرزهای سه گانه به عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.