وجود 29 هزار نفر شتر در خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:29 هزار نفر شتر در خراسان جنوبی وجود دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مدرسی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:خراسان جنوبی با وجود 29 هزار نفر شتر رتبه دوم را در کشور دارد.

وی با اشاره به درآمد 131 میلیارد ریالی شیر شتر برای بهره برداران افزود: این درآمد از آغاز امسال با تولید 875 تن شیر شتر در 37 واحد پرورش شتر صنعتی و روستایی عاید بهره برداران استان شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تعداد بهره برداران شیر شتر در استان را هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال حدود 300 تن از شیر شتر تولید شده در خراسان جنوبی به استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارسال شد.

مدرسی افزود:کمبود تسهیلات، توزیع شیر بصورت سنتی، قیمت پایین شیر، نبود کارخانه و کارگاه فراوری شیر شتر و نبود مرکز جمع آوری شیر ویژه شیر شتر از جمله مشکلات شترداران در این استان است.

وی با بیان اینکه شیر شتر در خراسان جنوبی به عنوان تازه خوری شیر و دوغ شتر استفاده می شود،گفت:شیر شتر برای درمان بیماری‌ های دیابت، یرقان، کبد، کم خونی، سل، شکنندگی استخوان‌ ها و نرمی استخوان در کودکان، سرماخوردگی، تب، آنفولانزا و هپاتیت ب مفید است.
انتهای پیام/ب

تولید 875 تن شیر شتر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.