واشنگتن پست: دست‌کم ۹ نفر از نزدیکان ترامپ با روسیه در ارتباط بودند+ گرافیک

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به معرفی دست‌کم ۹ نفر از نزدیکان «دونالد ترامپ» پرداخت که ارتباط آن‌ها با روسیه اثبات شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: زمانی که سوالات درمورد ارتباط «کارتر پیج»، یکی از مشاوران سیاست خارجی کمپین «دونالد ترامپ»، با روسیه افزایش یافت، ترامپ مدعی شد او یکی از پایین رتبه‌ترین اعضای ستاد انتخاباتی اش بوده و اظهار کرد: بعید می‌دانم حتی یک بار هم با او صحبت کرده باشم.

پس از آنکه فاش شد پسر ترامپ در برج معروف او در منهتن با یک وکیل روس دیدار کرده است، ترامپ به خبرنگاران گفت: در این جلسه ملاقات هیچ اتفاق خاصی روی نداد و رسانه‌ها در حال دامن زدن به موضوعی هستند که بسیاری از مردم اغلب آن را انجام می‌دهند.

هفته گذشته نیز «جرج پاپادوپولوس»، یکی از مشاوران نه چندان شناخته شده ستاد انتخاباتی ترامپ، اعتراف کرد درمورد تماس‌های خود با افرادی که ادعا می‌شود با مقامات بلندپایه روسیه در ارتباط بودند، به ماموران اف‌بی‌آی دروغ گفته است و به همین دلیل گناهکار شناخته شد. ترامپ درمورد این فرد نیز گفت: پاپادوپولوس یکی از نیرو‌های داوطلب و در رده پایین ستاد انتخاباتی ام بوده است.

واشنگتن پست در ادامه نوشت در زمانی که ترامپ تلاش می‌کرد این ارتباط‌های کشف شده میان اعضای ستاد انتخاباتی اش با روسیه را کم اهمیت و ناچیز جلوه دهد و یا وانمود کند افراد در معرض اتهام دارای رتبه بسیار پایینی بودند، «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، اعلام کرد دست کم تعدادی از افراد در معرض اتهام نقش مهم و کلیدی در مداخله روسیه طی یک سال منتهی به برگزاری انتخابات ایفا کرده اند.

گناهکار شناخته شدن «پاپادوپولوس» نشان داد تیم تحقیقاتی مولر توجهی عمیق به اعمال صورت گرفته در ستاد انتخاباتی ترامپ دارد و حتی اعضایی با پایین‌ترین رده در این ستاد را نیز تحت پیگرد قرار می‌دهد. توجه ویژه مولر به ارتباط‌های ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه ممکن است تا فعالیت‌های تجاری او نیز گسترش پیدا کند. به عنوان مثال درخواستی رسمی مبنی بر تحقیقات دربیاره طرح شکست خورده ساخت برج ترامپ در مسکو طی سال ۲۰۱۵ مطرح شده است.

مولر باید در پایان تحقیقات به پاسخ این سوال برسد که ارتباط‌های هر کدام از نزدیکان ترامپ با روسیه تصادفی و یا یک عمل غیرقانونی بوده است؛ زیرا اقدامات تصادفی به خودی خود جرم محسوب نمی‌شوند.

در تمامی تحقیقات و گزارش‌های مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، می‌توان نام دست کم ۹ نفر از نزدیکان ترامپ را مشاهده کرد که چه در جریان مبارزات انتخاباتی و چه دوران انتقال ریاست جمهوری با روس‌ها ارتباط برقرار کردند.

واشنگتن پست: دست‌کم ۹ نفر از نزدیکان ترامپ با روسیه در ارتباط بودند+ گرافیک

«پال منافورت»، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، اخیرا در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، به اداره تحقیقات فدرال این کشور احضار شد. وی متهم است چندین ملاقات با همکاران تجاری خود در روسیه داشته و در ستاد انتخاباتی نیز با یک تاجر روس دیداری خصوصی انجام داد که این فرد در ارتباط نزدیک با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، است.

«مایکل کوهن»، یکی از وکلای سازمان ترامپ، نیز متهم است با بهره مندی از کمک برخی واسطه‌ها در روسیه تلاش کرده شرایط ساخت «برج ترامپ» را در مسکو فراهم کند.

زمانی که ماجرای ملاقات «دونالد ترامپ جونیور» با یک وکیل روسی در برج ترامپ فاش شد، وی مدعی شد قرار بود طرف روسی برخی مدارک علیه «هیلاری کلینتون»، رقیب دموکرات ترامپ، را در اختیار او قرار دهد. «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ، نیز در این جلسه محرمانه حضور داشت.

کوشنر در یک جلسه دیگر نیز که ماه دسامبر برگزار شد با «سرگئی کیسلیاک»، سفیر سابق روسیه در آمریکا، ملاقات کرد که گفته می‌شود این جلسه برای ایجاد یک کانال ارتباطی مخفی با مسکو تشکیل شده؛ البته کوشنر این اتهامات را رد کرده است.

به نظر می‌رسد رابرت مولر در رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بسیار جدی و پیگیر است، به ویژه آنکه از سوی نمایندگان برجسته جمهوری خواه و دموکرات نیز حمایت می‌شود. «پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تاکید کرد کنگره در روند تحقیقات دخالت نخواهد کرد و مولر باید تحقیقات در این باره را تا پایان ادامه دهد.

واشنگتن پست: دست‌کم ۹ نفر از نزدیکان ترامپ با روسیه در ارتباط بودند+ گرافیک

 

انتهای پیام/

ارتباط شماری از مقامات نزدیک ترامپ با روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار