سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت و مجلس برای کاهش فشارهای آمریکا سیاست حذف دلار را اجرا کنند

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس گفت: مجلس و دولت سیاست حذف دلار را برای کاهش فشارهای آمریکا اجرا کنند.

سبحانی نیاحجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت سیاست حذف دلار از مبادلات که مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه آن را مطرح کردند، اظهار کرد: آمریکا همواره در سیاست‌هایش با استفاده از شیوه‌های مختلف  در پی فشار بیشتر به جمهوری اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: شگرد استکبار جهانی به سردمداری آمریکا، بحث رایج بودن دلار در مبادلات بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی‌نیا تصریح کرد: یکی از اهرم‌های فشار آمریکا بر کشورها همین مقوله مبادله با دلار است یعنی هر کشوری که بخواهد سیاستی مستقل و خارج از چارچوب آمریکا اتخاذ کند، با همین اهرم تحت فشار قرار می‌گیرد.

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قضیه برجام هم دیدیم که آمریکا با بدعهدی‌ها مانع از مبادله بانک‌های بزرگ با کشورمان شد این موضوع هم در جهت همین مبادله با دلار بود.

وی با بیان اینکه برخی کشورها اقداماتی را در مورد حذف دلار انجام داده‌اند و تجربه‌های موفقی در این زمینه به دست آورده‌اند، ادامه داد: یکی از راه‌های موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش فشارهای ظالمانه آمریکا بحث حذف دلار است که مقام معظم رهبری آن را  در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه مطرح کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سبحانی‌نیا خاطر نشان کرد: ضروری است تا مجلس و دولت با برنامه‌ریزی این مطالبه مهم رهبری را اجرا کنند چرا که می‌تواند سیاستی استراتژیک برای کشورهایی باشد که به نوعی تحت زورگویی‌ها و فشارهای آمریکا قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار