افزایش نگرانی‌ها در کره جنوبی از ادامه اظهارات جنگ‌طلبانه ترامپ بر ضد کره شمالی

کارشناسان و مردم کره جنوبی نگران هستند سخنان جنگ‌طلبانه «دونالد ترامپ» علیه کره شمالی در سئول به زیان کشورشان تمام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اینکوارر؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، فردا در ادامه تور آسیایی خود وارد سئول پایتخت کره جنوبی خواهد شد. تقریبا دور از ذهن است که ترامپ حرفی از تهدیدهای نظامی علیه کره شمالی به زبان نیاورد و این موضوع موجب نگرانی عمیق کارشناسان و مردم کره جنوبی شده است.

کارشناسان مسائل سیاسی در کره جنوبی از دولت این کشور درخواست کردند موضع خود را در قبال سیاست آمریکا در ارتباط با کره شمالی روشن کند و از هر اقدام یا ادای سخنی که سوء تفاهم بوجود آورده و موجب روشن شدن شعله جنگ شود، بپرهیزند.

همچنین موضوع دیگری موجب نگرانی شدید مردم کره جنوبی شده، و آن احتمال استفاده کره شمالی از یک موشک بالستیک هنگام حضور ترامپ در این کشور است.

ترامپ که پیش از این سخنان جنجالی بسیاری علیه کره شمالی و «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور، به زبان آوده بود قصد دارد در سفر به کره جنوبی از پایگاه نظامیان آمریکایی، کمپ هامفریز، در پیونگتائک نیز دیدن کند.

ترامپ و «مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، همچنین در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت می‌کنند. همه نگاه‌ها به سخنرانی چهارشنبه ۸ نوامبر ترامپ در مجلس ملی کره جنوبی است. این یک فرصت استثنایی برای ترامپ محسوب می‌شود تا مستقیما درباره کره شمالی، که دلیل اصلی سفر آسیایی او است، صحبت کند. در عین حال تحلیلگران نگران هستند ترامپ در این سخنرانی اظهاراتی جنجالی و تحریک آمیز بیان کند که منطقه را به سمت وقوع جنگ سوق دهد.

رئیس جمهور آمریکا که هنوز در ژاپن است، مدعی شد: دوره صبر استراتژیک در مقابل پیونگ یانگ به پایان رسیده و برنامه هسته‌ای این کشور تهدیدی برای کل جهان است.

ترامپ که در کنفرانس خبری مشترک با «شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن، سخن می‌گفت، در ادامه افزود: عده‌ای می‌گویند لحن من تند است؛ اما نگاه کنید در ۲۵ سال گذشته با لحن آرام چه اتفاقی افتاده است. سهل انگاری در این سال‌ها ما را به شرایط خطرناک کنونی رسانده است.

 

انتهای پیام/

افزایش نگرانی‌ها در کره جنوبی در آستانه سفر ترامپ به سئول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار