در آستانه سفر ترامپ به سئول؛

کره جنوبی ۱۸ نماینده بانکی کره شمالی را تحریم کرد

کره جنوبی ۱۸ شخص مرتبط با نظام بانکی کره شمالی را هدف تحریم‌های اقتصادی خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ به موجب تحریم‌های جدید و یک‌جانبه کره جنوبی علیه کره شمالی، ۱۸ شهروند این کشور که در ارتباط با نظام بانکی پیونگ‌یانگ هستند هدف تحریم‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. این ۱۸ نماینده بانکی در کشور‌های چین، روسیه و لیبی فعالیت دارند و بر اساس تحریم‌های جدید، از هر گونه مبادله اقتصادی منع می‌شوند.

از این پس معامله شرکت‌های کره جنوبی و همچنین اشخاص با این بانک‌ها و نمایندگان ممنوع بوده و نقض تحریم اخیر، مجازات‌هایی مانند حبس به دنبال خواهد داشت.

یک منبع آگاه در کره جنوبی درباره تحریم‌های جدید اظهار کرد: تمام این افراد در موسسات مالی کره شمالی مشغول به فعالیت هستند که پیش از این نیز مورد تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته بودند. ۱۸ شخص نام برده شده در فهرست جدید، از مقامات رده بالای بانکی هستند که با برنامه هسته‌ای و برنامه توسعه موشکی کره شمالی ارتباط دارند. سئول قصد دارد با این کار، منابع مالی کره شمالی در مبادلات خارجی و همچنین توسعه تسلیحات کشتار جمعی را مسدود کند.

۱۸ بانکی که نمایندگان آن از سوی کره جنوبی مورد تحریم قرار گرفته اند، پیش از این بوسیله آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته بودند.

از زمان آغاز ریاست جمهوری «مون جائه این» در کره جنوبی، این نخستین بار است که سئول چنین تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ اعمال می‌کند.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند تاثیر این تحریم‌ها بر اقتصاد کره شمالی بسیار محدود خواهد بود، زیرا هم اکنون نیز سئول و پیونگ یانگ مبادلات مالی چندانی با یکدیگر ندارند.

احتمالا هدف سئول از این کار راضی کردن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، بوده که به زودی در جریان سفر آسیایی خود وارد کره جنوبی می‌شود. سئول قصد دارد به مقامات آمریکایی نشان دهد در تلاش برای اعمال فشار بیشتر علیه کره شمالی است.

 

انتهای پیام/

تحریم کره جنوبی بر ضد 18 فرد در کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار