دبیر مرکز ملی پایش کسب‌وکار کشور;

وجود بیش از هزار مجوز رسمی در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجوزهای کشور

در حال حاضر یک‌هزار و 570 مجوز به صورت مصوب شده و رسمی بر روی پایگاه‌های اطلاع رسانی مجوزهای کشور وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فیروزیانی دبیر مرکز ملی پایش کسب‌وکار کشور در جلسه هماهنگی کمیته پاسخگویی مرکز ملی پایش کسب‌وکار در سمنان گفت : سامانه دادور گامی مؤثر در راستای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری است و این مسئله با توجه به رویکرد ایجاد دولت الکترونیک نیز محقق می‌شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزارو 570 مجوز به‌صورت مصوب شده و رسمی بر روی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجوزهای کشور وجود دارد افزود: با اجرای طرح پایش محیط کسب‌وکار روند صدور مجوزها آسان‌تر می‌شود.


دبیر مرکز ملی پایش کسب‌وکار کشور ایجاد ساختار سیستماتیک را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی سامانه دادور برشمرد و گفت: در این ساختار باید قابلیت پایش محیط وجود داشته باشد و نظارت و رصد بر این محیط به‌صورت مستمر و هوشمند انجام پذیرد.


وی بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات را در دستور کار اعلام کرد و گفت : در این طرح ملی راهکارهای علمی و تجربه‌شده در مقیاس جهانی ارائه می‌شود که مانع از وقوع تخلف می‌شود و موانع صدور مجوزها را به صفر درصد کاهش می‌دهد.


فیروزیانی با بیان اینکه اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی در استان سمنان نسبت به سایر استان‌ها قابل‌مقایسه نیست اذعان کرد: عدم نظارت صحیح بر دستگاه‌های اجرایی مسئول در راستای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین عواملی است که نیازمندی محیط کسب‌وکار را به سامانه دادور چند برابر می‌کند.


وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات زیادی از سوی دولت در راستای بهبود فضای کسب‌وکار در سراسر کشور انجام‌شده است تصریح کرد: نتیجه این اقدامات در جامعه ملموس نیست و نمی‌توان بر آن نظارت داشت و باید برای درک تحولات در محیط کسب‌وکار از این سامانه بهره‌گیری کنیم.

 

انتهای پیام / ه

 

وجود یک‌هزار و 570 مجوز مصوب شده و رسمی در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجوزهای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.