مسئول کمیته روانشناسی ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت:امروزه واژه دوپینگ به طور انحصاری به استفاده از روش ها و مواد افزایش دهنده عملکرد اشاره دارد.

مژگان سعیدی  مسئول کمیته روانشناسی ورزشی هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با بیان اینکه دوپینگ در رقابت ورزشی چه به منظور افزایش و چه حفظ عملکرد و همچنین گریز از روند نمونه گیری دارو است گفت:اولین مورد مرگ ورزشکاران در سال ۱۸۸۶ رخ داد که یک دوچرخه سوار به نام لینتون در اثر استفاده بیش از حد داروی تری متیل درگذشت.

وی گفت:نگرش به دوپینگ یک حالت آمادگی ذهنی و عصبی است که از طریق تجربه سازمان می یابد و بر واکنش فرد نسبت به تمامی موضوع ها و موقعیت های وابسته به نگرش تاثیر مستقیم و پویا برجای می گذارد.

سعیدی افزود: دلایل اجتماعی, فرهنگی, اقتصادی  هر کدام محرک های قوی هستند که ورزشکاران را به مصرف دوپینگ تشویق می کنند باور اکثر ورزشکاران این است که مواد ممنوعه باعث بهبود عملکرد ورزشی می شود اما تمایل به مصرف در آنها زیاد نیست.

وی گفت:ورزشکاران نخبه نگرش منفی نسبت به دوپینگ دارند و اغلب موافق هستند که از آنها تست دوپینگ گرفته شود و کلا حامی برنامه های تست دوپینگ در رشته های ورزشی خود هستند.

انتهای پیام/ز

ورزشکاران نخبه نگرش منفی نسبت به دوپینگ دارند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.