اختصاص عوارض آلایندگی چاه‌های نفت به لیکک

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۱ میلیارد ریال عوارض آلایندگی چاه‌های نفت به شهرداری لیکک اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  هاشمی پور نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی ،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی که با حضور استاندار و برخی مدیران استانی در لیکک برگزار شد با اشاره به وجود بیش از 80 حلقه چاه فعال نفت در شهرستان بهمئی به همراه نیروی انسانی مستعد گفت: زیان های ناشی از آلایندگی چاههای نفت در بهمئی به صورت مداوم گریبانگیر مردم این شهرستان بوده این در حالی است که تاکنون عوارض آلایندگی چاه های نفت را به این شهرستان اختصاص نداده اند و امسال برای اولین بار بالغ بر 21میلیارد و 500 میلیون ریال از وزارت نفت به عنوان عوارض برای شهرداری لیکک در نظر گرفته شد.

وی به اجرای طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و حومه اشاره کرد و افزود: سهمیه انتقال آب شرب از سد کوثر به شهرستان بهمئی 5میلیون متر مکعب آب شرب و3 و نیم میلیون متر مکعب آب کشاورزی خواهد بود.

هاشمی پور اضافه کرد:برای اجرای این طرح حدود 14 کیلومتر لوله فولادی به قطر 28 اینچ تامین که چهار هزار و 500 متر آن جوشکاری و نصب شده است همچنین مخزن 15هزارمترمکعبی ، 20 کیلومتر عملیات خاکبرداری مسیر لوله خط انتقال و احداث جاده دسترسی، تملک اراضی خط انتقال و خرید شیر آلات بزرگ مخازن هم انجام گرفته است.

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرلیکک و روستاهای حومه با 57 کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب 355 لیتر بر ثانیه، 2 ایستگاه پمپاژ و 4 مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال اجرا است.

فرماندار بهمئی هم با اشاره به اینکه این شهرستان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد و انتظار می‌رود با جذب اعتبارات لازم از حوزه میراث فرهنگی زمینه توسعه شهرستان در این بخش فراهم شود گفت : ۸۰ حلقه چاه نفت در این شهرستان وجود دارد و این فرصت می تواند زمینه اشتغال زایی جوانان شهرستان با ایجاد پالایشگاه جدید را فراهم کرد.

حکمت الله سنایی با اشاره به اینکه بخشی از اراضی حاشیه جاده های این شهرستان به تملک راه و شهرسازی درآمده است اضافه کرد: انتظار می رود چاره‌ای برای حل این مشکل مردم بهمئی اندیشیده شود.

وی ادامه داد: پتانسیل های زیادی در حوزه گردشگری و نفت در شهرستان بهمئی وجود دارد که انتظار داریم استاندار و مسئولان استانی در این زمینه به مردم بهمئی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار بهمئی امنیت شهرستان بهمئی را پتانسیل ویژه ای برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ش

مشکلات آلایندگی چاههای نفت در بهمئی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.