ساخت نخستین خودروی ملی ترکیه تا سال ۲۰۲۱

دولت ترکیه از ساخت نخستین خودروی ملی این کشور تا ۴ سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ طی سال‌های اخیر خط مونتاژ خودرو‌هایی همچون فورد، فیات و سایر برند‌های خارجی، نیاز خیابان‌های ترکیه را برآورده کرده است. این در حالی است که ۵ شرکت خودروسازی ترکیه اعلام کردند در صورت حمایت‌های دولت رجب طیب اردوغان، قصد دارند نخستین خودروی ملی ترکیه را تا سال ۲۰۲۱ طراحی و تولید کنند.

پنج شرکت تورک سل (Turkcell)، کایراسا هولدینگز (Anadolu Group)، آناتولی گروپ (Anadolu Group)، بی ام سی (BMC)، و زورلو هولدینگ (Zorlu Holding) اعلام کردند در صورت تحقق وعده‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مبنی بر تامین سرمایه، نخستین خودروی ملی ترکیه تا ۴ سال آینده ساخته می‌شود.

ساخت نخستین خودروی ملی ترکیه تا سال ۲۰۲۱

اردوغان در یکی از ناهار‌های کاری خود بر حمایت از تولید خودروی ملی ترکیه و ساخت آن تا سال ۲۰۲۱ تاکید کرد. همچنین رئیس جمهور ترکیه و بینعالی ییلدیریم، نخست وزیر این کشور پیشتر بر ورود خودرو‌های هیبریدی و کاملا الکترونیکی در خیابان‌های ترکیه تاکید کرده بودند. آن‌ها اعلام کردند از ورود خودرو‌های بدون راننده به ترکیه استقبال می‌کنند. ییلدیریم نیز با اشاره به اینکه ترکیه از مهندسین و تکنسین‌های جوان و کارکشته برخوردار است، حمایت دولت از ساخت خودروی ملی را اعلام کرد.

ترکیه در دهه ۱۹۶۰ مراحل طراحی نخستین خودروی ملی خود به نام «دِوریم» (Devrim) را آغاز کرد، ولی به دلیل مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی تولید آن متوقف شد. این ایده چند بار مطرح شد، ولی هیچگاه به صورت گسترده اجرا نشد.

ساخت نخستین خودروی ملی ترکیه تا سال ۲۰۲۱

در حال حاضر، حدود ۷۰ درصد از خودور‌های ترکیه وارداتی هستند و ارز زیادی برای واردات خودرو از اروپا و آمریکا هزینه می‌شود. ساخت خودروی ملی ترکیه می‌تواند تا حد زیادی از خروج ارز از این کشور جلوگیری کند.

ترکیه یکی از بازار‌های رو به رشد اتومبیل است. در ماه اکتبر سال جاری میلادی ۹۱ هزار و ۷۵۲ خودرو فروخته شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. بیشتر این خودرو‌ها فیات، فورد و تویوتا بودند که به وسیله کارخانه‌های خودروسازی ترکیه مونتاژ می‌شوند.


انتهای پیام/

 

ترکیه خودروی ملی تولید می کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
خدا شاهده این حق ایرانی نیست که در حسرت یک خودرو خوب باشه !!!

نمیگیم در حد اروپایی باشه . ولی حداقل در حد چینی که حقمونه . نه ؟

سپاه ورود کنه . خواهان تغییرات اساسی در خودرو سازی هستیم
آخرین اخبار