طرح شهاب‌، جداسازی‌ دانش‌آموزان را دنبال نمی‌کند

معاون آموزش ابتدایی، گفت: در طرح شهاب‌ صرفاً شناسایی‌ استعدادها‌ مورد توجه بوده و جداسازی‌ دانش‌آموزان را نداریم.

طرح شهاب‌ جداسازی‌ دانش‌آموزان را دنبال نمی‌کندرضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص اجرای طرح شهاب برای دوره ابتدایی عنوان کرد: با توجه به اینکه استعداد‌های متنوعی برای افراد وجود دارد، شناسایی‌ این قابلیت‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: در طرح شهاب‌ تلاش‌ بر این است‌ که با همکاری شورای ملی این طرح به جای نخبه‌پروری‌ به شکل‌ صحیح آن یعنی‌ شناسایی‌ و هدایت‌ استعدادها‌ توجه کنیم‌.

معاون آموزش ابتدایی‌ با اشاره به اینکه‌ بحث‌ جداسازی‌ در طرح شهاب مورد توجه نیست‌، اظهار کرد: در این طرح همه دانش‌آموزان را به رسمیت‌ می‌شناسیم‌ و به استعدادهای‌ این افراد‌ توجه  می‌کنیم.

حکیم‌زاده بیان کرد: یکی از مواردی‌ که در طرح شهاب‌ با آن دچار چالش‌ هستیم‌ مسئله‌ هوش دینداری‌ است که معتقدیم‌ دینداری‌ امری فطری است و استعداد‌ تلقی‌ نمی‌شود بنابراین‌ باید این مسئله در طرح شهاب‌ اصلاح شود‌.

وی افزود: با توجه به اهمیت طرح شهاب‌ این آمادگی در معاونت ابتدایی وجود دارد تا این طرح را با ارزشیابی‌ کیفی و توصیفی‌ تلفیق‌ کنیم‌ تا در مدارس ابتدایی اجرای آن از روند بهتری برخوردار شود‌.

معاون آموزش ابتدایی در مورد الزام اجرای این طرح در مدارس، تصریح کرد: الزامی‌ برای اجرای طرح نداشتیم چرا که‌ برخی محدودیت‌های معلمان نظیر‌ کلاس‌های پر تراکم‌ را می‌شناسیم‌ بنابراین با وجود چنین شرایطی‌ اجرای کامل طرح‌ میسّر‌ نخواهد بود.

حکیم‌زاده یادآور شد: مرکز ملی پرورش فکری‌ استعدادهای‌ درخشان‌ پیگیر‌ اجرای طرح شهاب است و معاونت ابتدایی‌ به عنوان یکی از اعضای کمیته راهبری‌ این طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

محدودیت کلاس‌های درس‌ برای اجرای طرح شهاب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
بسیار عالی خوبه