مهاجرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تهیه نیم رخ استعدادی دانش‌آموزان در طرح شهاب/ پوشش حدود 2 میلیونی طرح در مدارس ابتدایی

سرپرست مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: طرح شهاب در مرحله شناسایی و تهیه نیم رخ استعدادی دانش‌آموزان است.

تهیه نیم رخ استعدادی دانش‌آموزان در طرح شهاب/ پوشش حدود 2 میلیونی طرح در مدارس ابتداییفاطمه مهاجرانی، سرپرست مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند پیشرفت طرح شهاب در مدارس ابتدایی کشور، اظهار کرد: طرح شهاب به شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان می‌پردازد و با توجه به این هدف اقداماتی را از زمان شروع طرح تا کنون در دستور کار قرار دادیم.

 وی ادامه داد: موضوع شناسایی و هدایت استعدادها موضوعی چند متغیره‌ است و با توجه به این پیچیدگی هنوز فرآیند هدایت تکمیل نشده است.

سرپرست مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: در حال بررسی مکانیزم‌های هدایتی هستیم اما این مسئله صرفا به آموزش و پرورش وابسته نیست و متغیرهایی نظیر خانواده، دوستان و اجتماع در این مورد دخیل هستند و توانمندی و مشاغل که در جامعه رواج دارد می‌تواند هدایت و شناسایی استعدادها را تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل همچنان روند هدایت را در حال بررسی است.

 مهاجرانی تصریح کرد: در شرایط فعلی 1 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز ابتدایی تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند و برای این دانش‌آموزان نیم رخ استعدادی تهیه شده است.

 وی ادامه داد: در واقع فعلا در مرحله‌ای هستیم که استعداد دانش‌آموزان تحت پوشش طرح را استخراج کردیم اما هنوز کار به طور شفاف اجرایی نشده است.

 سرپرست مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به اینکه طی 4 سال اجرای طرح صرفا شناسایی استعدادها را دنبال کردیم، یادآور شد: سعی داریم طرح شهاب را با جدیت بیشتری مورد توجه قرار دهیم و اهداف آن را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

جزئیات اجرای طرح شهاب در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار