رئیس شورای اسلامی شهر کاشان

شهرداری کاشان پنج هزار و 420 میلیارد ریال بدهی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: بدهی شهرداری کاشان تا پایان شهریور ماه 1396 بر اساس آمار دقیق امور مالی آن مجموعه پنج هزار و 420 میلیارد ریال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی رسول زاده امروز در نخستین نشست خبری دوره پنجم شورای اسلامی شهر کاشان در جمع خبرنگاران بیان کرد: از مجموع بدهی شهرداری نزدیک به 200 میلیارد ریال اجرایی و 850 میلیارد ریال آن نیز به علت شکایت ها و تعهدهایی است که برای شهرداری ایجاد کردند و در حال بازبینی می باشد.

وی افزود: مبلغ 600 میلیارد ریال حقوق کارکنان شهرداری تا پایان سال جاری نیز باید به میزان بدهی افزوده شود که بخش زیادی از آن مربوط به پیمانکاران، مقاطع کاران و دارندگان توافقنامه هاست که از طریق دادگستری شکایت کردند.

رئیس شورای شهر کاشان اضافه کرد: بودجه سال 1396 شهرداری پنج هزار میلیارد ریال است و در واقع شهرداری کاشان هم اکنون بیش از یک سال بودجه خود، بدهی دارد.

او طرح های ساخته شده را جزو سرمایه های شهرداری عنوان کرد و گفت: با توجه به رکود اقتصادی و مشکلاتی که برای دریافت عوارض و سایر درآمدهای شهرداری وجود دارد، شهرداری کاشان در وضعیت خوبی قرار ندارد.

رسول زاده افزود: برخی عنوان می کنند که شهرداری کاشان زمین هایی با ارزش بیش از 2 هزار میلیارد ریال دارد اما تبدیل زمین ها به وجه نقد برای این نهاد با 6 معاونت، پنج منطقه و 10 سازمان زیرمجموعه امری بسیار زمان بر و مشکل است.

وی عنوان کرد: شورای پنجم در کنار اجرای سیاست های انضباط مالی هم اکنون به موضوع درآمدهای پایدار برای شهرداری اولویت قائل است و همه توان خود را برای تحقق آن به کار خواهد گرفت.

رئیس شورای شهر در ادامه با انتقاد از برخی گروه ها و کانال ها در شبکه های مجازی به دلیل انتشار اخبار نادرست از شهرداری کاشان تصریح کرد: اطلاعاتی نادرست به وسیله این شبکه ها در اختیار مردم گذاشته می شود و برخی تلاش می کنند با انتشار این اخبار و تشویش اذهان عمومی، برخلاف شرع فضا را ملتهب کنند که شورای اسلامی و شهرداری کاشان حق شکایت از این کانال ها و گروه ها را بر اساس ماده 18 قانون جرائم رایانه ای برای خود محفوظ می داند.

او گفت: برخی در شبکه های اجتماعی نسبت به اجرای طرحی در خیابان امیریه کاشان و هزینه میلیاردی آن انتقاد داشتند که نادرست می باشد و برای گودبرداری، خاکبرداری، خاکریزی، آسفالت، دستمزد مشاور و اجاره مالکان 11 میلیارد و 220 میلیون ریال هزینه شده بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.