فاضلی خبر داد

قاچاق نفس بنگاه‌های اقتصادی کشور را به شماره انداخته است

رئیس اتاق اصناف گفت: در حال حاضر بیش از ۵۶ درصد فعالیت اتاق اصناف مربوط به بخش توزیع است و فعالیت بخش تولید با سهم ۱۸ درصدی جای تأسف دارد.

۵۶ درصد فعالان اتاق اصناف در بخش توزیع کار می کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز سه شنبه شانزدهم آبان ماه سال جاری، دقایقی پیش با حضور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران آغاز شد.

فاضلی در صحن شورا به ارائه گزارش در رابطه با مشکلات مربوط به اصناف شهر تهران پرداخت.

رئیس اتاق اصناف اظهار کرد: فعالیت ۳۰ درصد جامعه شاغل در کشور به نوعی مربوط به اتاق اصناف است و در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۸۵ بنگاه صنفی در سه حوزه تولید، توزیع و خدمات مشغول به کار هستند.

وی افزود: بر اساس فعالیت اتاق اصناف، بیش از ۶ و نیم میلیون شغل ایجاد شده است و ۲۴ میلیون ایرانی، شاغلان اتاق اصناف کشور را تشکیل می دهند.

۵۶ درصد فعالان اتاق اصناف در بخش توزیع کار می‌کنند

رئیس اتاق اصناف  گفت: ۱۸ درصد از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است و ۵۶ درصد در بخش توزیع کار می کنند و مابقی در بخش خدمات اتاق اصناف مشغول به فعالیت هستند.

فاضلی تاکید کرد: بیش از ۲۱۱ هزار واحد صنفی در شهر تهران با اخذ پروانه کسب فعالیت می‌کنند و این در حالی است که ۶۰ هزار واحد صنفی، در مجموع یک سوم واحد‌های صنفی بدون مجوز را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در کنار این واحدهای صنفی فاقد مجوز کسب، مساله دستفروشان را نیز در شهر تهران داریم و در سراسر کشور نیز شرایط فعالیت اصناف به همین شکل است.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: مشخص نیست که به واسطه سوء مدیریت حاکم در کشور، چه بلایی بر سر اقتصاد کشور آمده است و به صراحت می توان گفت که دستگاه‌ها به خوبی ایفای نقش نکرده‌اند.

فاضلی افزود: نگاه و توجه دنیای امروز به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط زودبازده است، در حالی که در کشور ما نیز بخش عظیمی از اصناف را بنگاه‌های کوچک تشکیل می‌دهند، توجه مورد نیاز به پیشرفت و حمایت این بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد.

برخی با عملکرد خود به اتاق اصناف جفا کرده‌اند

 وی افزود: تا این لحظه به جز دهه اول انقلاب اسلامی، نه تنها به بخش اصناف توجهی نشده است بلکه برخی با عملکرد خود، به اتاق اصناف جفا کرده اند.

 رئیس اتاق اصناف تاکید کرد: در شرایط کنونی که به فرمایش مقام معظم رهبری در جنگ اقتصادی هستیم و تحریم های ظالمانه بر علیه کشور ما وجود دارد، باید به بنگاه‌های اقتصادی کوچک توجه بیشتری شود.

فاضلی تصریح کرد: متاسفانه معضل قاچاق امروزه در اقتصاد کشور نهادینه شده است و نفس نظام اقتصادی سالم را به شماره انداخته است و این در حالی است که سیاست های تشویقی برای بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

صحبت‌های رئیس اتاق اصناف در جلسه علنی شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار