در حاشیه نشست هیئت دولت:

امیری: بررسی لایحه جامع رسانه‌ای در کمیسیون فرهنگی دولت بررسی می‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: لایحه جامع رسانه‌ای با رویکرد تضمین حقوق اصحاب رسانه تدوین شده و در کمیسیون فرهنگی دولت بررسی می‌شود.

امیری: بررسی لایحه جامع رسانه‌ای در کمیسیون فرهنگی دولت بررسی می‌شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت لایحه جامع رسانه‌ای و انتقادهای وارد شده بر آن اظهار کرد: یکی از لوایحی که تضمین کننده حقوق خبرنگاران و اصحاب رسانه بوده لایحه جامع رسانه‌ای است.

وی افزود: این لایحه با رویکرد تضمین حقوق اصحاب رسانه تهیه و تدوین شده و در کمیسیون فرهنگی دولت هم به مدت یک سال مورد بررسی قرار گرفته است.

امیری ادامه داد: این لایحه در جهت ساماندهی نظام رسانه‌ای کشور، تضمین حقوق خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه قابل توجه است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد:‌ اداره امور رسانه توسط اصحاب رسانه انجام می‌شود که با اصول دموکراسی هم سازگاری دارد، همچنین پیش‌نویس این لایحه در دولت مطرح شده است، اعضای دولت هم نظرات خود را در این زمینه بیان کردند و مجددا این لایحه به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه مقرر شد پیش‌نویس این لایحه در سایت وزارت ارشاد و دولت قرار بگیرد، اضافه کرد: اگر اصحاب رسانه و کارشناسان در جهت تضمین حقوق اصحاب رسانه پیشنهاد یا نظری دارند باید آن را ارائه دهند چرا که دولت به دنبال بهبودی وضعیت خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

امیری متذکر شد: دولت از نظرات کارشناسان و اصحاب رسانه استفاده می‌کند و باید اعلام کنم رویکردی که در این پیش‌نویس دیده شده به معنای دولتی کردن موضوع رسانه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار