مسعودی:

شیوع آنفولانزای پرندگان در حیات وحش گزارش نشده است

رئیس گروه بیماری‌های حیات‌وحش سازمان محیط زیست گفت: گزارشی مبنی بر شیوع آنفولانزای پرندگان در سال 96 در حیات وحش نداشتیم.

شیوع آنفولانزای پرندگان در حیات وحش گزارش نشده استسیامک مسعودی رئیس گروه بیماری‌های حیات‌وحش سازمان محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت پیشگیری و پایش مناطق حفاظت شده در رابطه با آنفولانزای پرندگان اظهار داشت:خوشبختانه در سال 96 گزارشی مبنی بر شیوع آنفولانزای پرندگان در حیات وحش  نداشتیم.

وی از ابلاغیه سازمان حفاظت محیط زیست به کل اداره های محیط زیست استانها مبنی برحفاظت بیشتر از مناطق حفاظت شده خبر داد و افزود: براساس دستور العملی که سازمان حفاظت محیط زیست به اداره کل محیط زیست استان ها ابلاغ کردند، باید پایش و تشدید فیزیکی در مناطق پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی و همچنین در تالاب ها انجام شود.

مسعودی با بیان اینکه مردم اگر هرگونه مورد مشکوک در تالاب ها مشاهده کردند، اطلاع دهند گفت: مردم اگر مورد مشکوکی در رابطه با آنفولانزای پرندگان در مناطقی که پرندگان مهاجر در آنجا هستند مشاهده کردند سریعا به دامپزشکی منطقه برای نمونه برداری و تشخیص بیماری اطلاع دهند.

وی ادامه داد: بنابر درخواست سازمان دامپزشکی، شکار پرندگان آبزی در اراضی تحت حفاظت ممنوع و به استان ها نیز ابلاغ شد.

محیط زیست در «شکار ممنوع» نیازمند حمایت قضایی است

رئیس گروه بیماری‌های حیات‌وحش سازمان محیط زیست با اشاره اهمیت  حمایت قضایی از طرف دادستانی و وزارت کشور بیان کرد: ریاست سازمان حفاظت محیط زیست برای دادستان کل و وزیر کشور مکاتبه ای انجام داده که در موضوع «شکار ممنوع» نیازمند حمایت قضایی است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به تنهایی نمی تواند مساله پیشگیری و کنترل آنفولانزای پرندگان را مدیریت کند.

مسعودی با تاکید بر اینکه سازمان دامپزشکی نیازمند همراهی است،گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور در موضوع ممنوعیت شکار و حفاظت فیزیکی بخصوص در بحث های قضایی در استان های شمالی کشور نیازمند همراهی دادستانی و وزارت کشور و  حمایت های دستگاه های امنیتی هستند.

رئیس گروه بیماری‌های حیات‌وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه پایش بیشتری باید در مناطق شمالی کشور انجام شود، اظهار کرد: در مناطق حفاظت شده برای پیشگیری از بیماری با توجه به مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به تالابهای کشور پایش و حفاظت بیشتری باید انجام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار