طرح های پلدختر؛

به بهره برداری همه طرح های پلدختر

استاندار لرستان از برنامه‌ریزی برای به نتیجه رسیدن طرح های پلدختر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان با اشاره به بررسی برخی ازطرح های مهم این شهرستان اظهار داشت: تعداد زیادی طرح خوب شروع شده، اما به دلایلی متوقف و یا اینکه هنوز به بهره‌برداری لازم نرسیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما این بوده که طرح هایی نیمه تمام را به سرانجام برسانیم، گفت: اولین طرحی که مورد بازدید قرار گرفت واحد تولید آهک هیدراته بود که با توجه به منابع معدنی قوی این شهرستان باید روی این حوزه کار کنیم.

خادمی با بیان اینکه قرار بود یک کارخانه در این حوزه با مشارکت شرکت ایمیدرو احداث شود که متاسفانه شریک این شرکت نتوانسته خوب کار کند و در این زمینه مشکلاتی به وجود آمده است، گفت: ما به جد دنبال این هستیم که شرکت ایمیدرو سریعا شروع به کار کرده و یا شریک خود را فعال کند.

استاندار لرستان با اشاره به طرح پرورش ماهیان خاویاری در پلدختر نیز گفت: ظرفیت این واحد ۲۵ تن تولید خاویار است که با تکنولوژی جدید در حال احداث است در این رابطه مشکلات تسهیلات بانکی و تامین آب وجود دارد که تصمیمات لازم برای رفع آن‌ها گرفته شد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل و طرح های مهم پلدختر وجود تعدادی ایستگاه پمپاژ نیمه تمام است، گفت: اگر این طرح ها به بهره‌برداری برسند حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان آبی می‌شوند.

دکتر خادمی با بیان اینکه طرح هایی که به طور عمده پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند سال‌هاست که معطل مانده‌اند، گفت: در این راستا امسال و سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همه آن‌ها را به نتیجه برسانیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه این ایستگاه‌های پمپاژ آب جزو ۱۰۰ طرح اصلی استان بوده که تعریف کرده‌ایم، گفت: همچنین موضوع مهم و راهبردی در این منطقه بحث خطوط انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی است که باید موضوع حفاظتی و پدافند غیر عامل این خطوط را انجام داده و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بیان داشت: در این رابطه به دنبال مقدمات کار هستیم تا پالایشگاهی در این شهرستان ایجاد کنیم، هنوز اوایل کار است و نمی‌شود قول داد، اما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم.

خادمی با اشاره به شهرک صنعتی این شهرستان در گفت: در این شهرک هیچ صنعتی مستقر نشده که پیگیریم اگر بتوانیم آن را به شهرک وابسته به نفت و فرآورده‌های نفتی تبدیل کنیم.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به طرح راهسازی چهارخطه خرم‌آباد - پلدختر نیز بیان داشت: زیر سازی‌های نزدیک به ۲۰ کیلومتر از این مسیر آماده بوده و قطعات دیگر طرح نیز به پیمانکار سپرده شده است تصمیمات لازم برای اینکه این طرح زودتر به بهره‌برداری برسد را خواهیم گرفت.

انتهای پیام/م

همه طرح های پلدختر به بهره‌برداری می‌رسند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.