موگرینی: اروپا از تعهد همه طرف‌ها به برجام اطمینان حاصل می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت اجرای برجام به طور کامل و از جانب تمام طرف‌ها ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، متذکر شد توافق هسته‌ای ایران «دستاورد بزرگ دیپلماسی اروپایی و بین‌المللی است».

فدریکا موگرینی روز جمعه در یک کنفرانس در سمرقند ازبکستان گفت اجرای توافق هسته‌ای ایران «به طور کامل و از جانب تمام طرف‌ها و در تمام بخش‌ها ادامه خواهد یافت».

این اظهارات موگرینی، موضع پیشین او را بار دیگر بیان کرد. وی بار دیگر از تمام طرف‌ها درخواست کرد به این توافق پایبند بمانند.

مجید تخت روانچی، معاون وزیر خارجه ایران، به تازگی اعلام کرده است خروج تهران از توافق هسته‌ای در اولویت نخواهد بود؛ اما ایران خود را برای تمام سناریوها آماده می‌کند.

اظهارات موگرینی در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر تایید نکردن پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بیان شده است. این اقدام رئیس جمهور آمریکا، با انتقادهایی از جانب اتحادیه اروپا، تهران، و دیگر اعضای گروه 1+5 از جمله روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان روبرو شد که تعهد جمهوری اسلامی ایران به برجام را تایید کرده اند.

این اقدام از جانب واشگتن با تصویب بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران در مجلس نمایندگان آمریکا همراه شد و اکنون این لایحه برای بررسی به مجلس سنای این کشور فرستاده شده است.

با این‌که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرده است واشنگتن قصد دارد به طور کامل به توافق هسته‌ای ایران عمل کند و «پس از آن روند رفع نقصان‌های آن را آغاز کند» و نیز تاکید کرده است این توافق با منافع ملی آمریکا سازگاری دارد، رئیس جمهور آمریکا به احتمال خروج این کشور از برجام اشاره می‌کند. این سخنان وی، با انتقادهای شدید از جانب تهران روبرو شده است.

 

انتهای پیام/

تأکید موگرینی بر پایبندی همه طرف‌ها به برجام  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
به اروپایی ها اعتماد نکنید.به اروپایی ها اعتماد نکنید.به اروپایی ها اعتماد نکنید ! ! !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر
امریکا
Iran (Islamic Republic of)
حسين شيخ بيرقي
۱۴:۰۶ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر اروپا همان مرگ بر آمریکاست
موگرینی هیچ فرقی با همتای آمریکایی خود نداره
آخرین اخبار