سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود آموزش و اطلاع رسانی مناسب در راستای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در انجام بهینه معاملات انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید ابراهیم کشاورز اظهار داشت: در 7 ماهه امسال این ستاد در زمینه وصول درآمد با توجه به تلاش دستگاه‌های اجرایی متولی وصول درآمد عملکرد مطلوبی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم جامعه، بحث شفافیت مالیاتی است، عنوان کرد: برخی گردش‌های عملیات مالی و تراکنش‌های بانکی در این راستا باید رصد شود زیرا بسیاری از این گردش عملیات‌ها گویای فعالیت‌های اقتصادی پنهان است.

کشاورز ابراز کرد: در بسیاری از مواقع صاحبان این تراکنش‌ها و عملیات‌های مالی، مالیات واقعی خود را نمی‌پردازند و این فرارهای مالیاتی معضل بزرگی در راستای وصول درآمدها و رشد اقتصادی استان است.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با جدیت این موضوع از طریق اداره کل امور مالیاتی و سیستم بانکی استان در راستای تفاهم نامه سازمان امور مالیاتی کشور با برخی بانک‌ها انجام و این امر به طور حتم در تحقق درآمدهای مالیاتی استان موثر است.

کشاورز با اشاره به ضرورت ثبت اطلاعات املاک و شفاف سازی در این مورد افزود: برای شفاف سازی و وصول درآمدهای مالیاتی از املاک، لازم بوده تا با هماهنگی اداره کل امور مالیاتی و اداره ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع، ثبت اطلاعات املاک در سامانه ثبت اسناد و املاک نیز پیگیری شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد با اشار به تلاشهای صورت گرفته در استان در راستای تهاتر بدهی‌های دولت به بخش خصوصی تصریح کرد: در همین راستا، ردیف بودجه‌ای به استان اختصاص یافته و چون منبع مهم درآمدی برای استان بوده لازم است از این ابزار و از ظرفیت قانون بودجه در راستای توسعه استان نهایت بهره را ببریم.

کشاورز افزود: در بودجه امسال نیز درصدی از بودجه استانی از محل تخصیص اسناد خزانه اسلامی است و باید با برنامه ریزی و دقت نظر و اطلاع رسانی مناسب از این فرصت و ظرفیت برای پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی استفاده بهینه شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همچنین خواستار آموزش و اطلاع رسانی مناسب در راستای استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در انجام بهینه معاملات شد و افزود: بر اساس ماده 9 قانون برنامه ششم توسعه، معاملات متوسط و عمده باید ظرف 2 سال در این سامانه ثبت شود و از آنجائیکه 90 درصد معاملات، جزء هستند لازم بوده تدابیر لازم برای آموزش و اطلاع رسانی و استفاده موثر از این سامانه در استان اتخاذ شود.

انتهای پیام/غ

راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی در استان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.