احداث جایگاه مناسب دفع زباله شهر دیشموک

جایگاه مناسب دفع زباله شهر دیشموک احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شهر دیشموک دارای جمعیتی بالغ بر 6هزار نفر می‌باشد که طی 13 سال است که فاقد جایگاه دفن زباله مناسب بود.

طی سال‌های گذشته و شهرداران گذشته در شهرداری دیشموک با معضل جایگاه دفن زباله نامناسب روبرو بودند و نتوانستند تمهیدات لازم را جهت احداث جایگاه زباله مناسب به کار بگیرند.

طی انتخاب عضوهای شورای پنجم در شورای اسلامی شهر دیشموک و انتخاب سرپرست شهرداری دوماهی از انتخاب این اعضا نگذشته بود که کمر همت را در انتخاب جایگاه مناسب دفن زباله بسته بودند و تمهیدات لازم را جهت احداث جایگاه دفن زباله به کار گرفتند.

هر چند در دوره‌های گذشته عضوهای شورای اسلامی شهر کم‌کاری نداشتند و با این معضل دست پنجه نرم می‌کردند اما در انتخاب هر مکانی با معارضات مردمی روبرو شدند.

جایگاه‌های که انتخاب می‌شد از یک طرف ملاک و معیار انتخاب جایگاه دفن زباله مناسب را نداشته و از طرف دیگر معارضات مردمی و همچنین سلیقه‌ای بودن افراد مسؤول کار را بر انتخاب جایگاه مناسب دفن زباله دشوارتر می‌کرد.

جایگاه‌های دفن زباله نامناسب که برای مردم دردسرهای زیادی را به همراه داشت مردم را با مشکلات زیادی روبرو می‌کرد و همچنین تهدید جدی در امر سلامت مردم شهر دیشموک و روستائیان اطراف جایگاه زباله بود.

حال حاضر این قصه داستانی جایگاه زباله به اتمام رسید و توسط سرپرست شهرداری دیشموک این معضل در حال رفع شدن است.

روح‌الله اسفرم اظهار کرد: جایگاه زباله‌ای که در حال حاضر تمهیدات لازم جهت احداث آن شروع شد با توجه به مکان‌های متعددی که کارشناسی شده بهترین جایگاه برای رفع معضل جایگاه زباله در شهر دیشموک را دارد.

وی گفت: جایگاه زباله در دست احداث جایی است که محل بادگیر نیست با روستاهای اطراف فاصله زیادی دارد و نسبت به شهر دیشموک از نظر مراحل چهارگانه محیط زیست، مرکز بهداشت، منابع طبیعی و امور آب مورد تایید قرار گرفته.

سرپرست شهرداری دیشموک گفت: جلسه واگذاری زمین به صورت موقت از امور اراضی و منابع طبیعی استان با مساعدت فرماندار شهرستان کهگیلویه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: این جایگاه دفن زباله تا 40 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر حمل مصالح صورت گرفت و اجرای عملیات دیوار کشی آن شروع شد.

اسفرم گفت: این جایگاه به مساحت 4 هزار متر مربع شروع شده که اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان نیاز دارد و احداث این جایگاه در اولویت اصلی شهرداری دیشموک جهت رفع معضل جایگاه دفن زباله دیشموک قرار دارد.

وی متذکر شد: جاده دسترسی به این جایگاه تسطیح و بازگشایی شد و از همه کسانی که در انتخاب این جایگاه با شهرداری دیشموک همکاری داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/غ

احداث جایگاه دفن زباله در دیشموک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.